הפסקת הריון

צפו: הברית המרגשת שנערכה בבית הידברות

התרגשה רבה אחזה במשתתפי הברית לרך הנולד, שהבאתו לעולם התאפשרה לאחר מאמצים רבים שעשתה מחלקת אמ"א בהידברות לתמוך באם ולשכנעה שלא להפסיק חיים ולהמשיך את השרשרת

  • ב' סיון התשע"ט
אא

בבית הידברות נחוג לאחרונה אירוע מרגש ומפעים במיוחד – ברית לתינוק בן 8 ימים, שהבאתו לעולם התאפשרה לאחר מאמצים רבים שהושקעו והושטת יד לאם על מנת לא להפסיק חיים ולהמשיך את השרשרת.

ראשיתו של הסיפור בקשר שיצרה מחלקת אמ"א בהידברות לפני 9 חודשים עם בחורה רווקה, יתומה מאם, בתחילת הריונה. הבחורה, שלא היה לה קשר עם משפחתה, חששה כי לא תוכל לשאת את ההריון ולגדל ילד, והתעניינה בביצוע הפלה. היא סיפרה כי האב הינו חייל, ובהיותה יתומה וללא קשר תומך עם בני משפחתה – אין היא מסוגלת להעלות על הדעת את האפשרות לגדל ילד. "אני לא מחזיקה את עצמי – איך אחזיק אותו?", שאלה בכאב. "איך אביא את הילד לעולם כל כך קשה, לחיים כאלו"?

בשיחות עמה, טענה הבחורה כי בשל קשיי ההישרדות שלה היא מוכנה אף לוותר על חייה שלה. היא ציינה שכל סביבתה מתנגדת להריון – כולל בן הזוג – ורק בהידברות משכנעים אותה לנהוג אחרת. היא הוסיפה כי בשל יתמותה היא מקבלת סיוע ממשרד הרווחה שנועד לעזור לה באחזקת הדירה שלה, אך כעת מאיימים עליה ברווחה שאם תמשיך את ההיריון – הם לא יוכלו לסייע לה עוד. "איך אוכל לשרוד, גם ככה אני בקושי מחזיקה מעמד?", טענה.

באמ"א לא אמרו נואש, ועמלו להושיט לה יד, אוזן קשבת ותמיכה מתאימה, כדי לשכנעה שחיים שריבונו של עולם נתן – לא מפסיקים, וכי דווקא מתוך הבור העמוק בו היא נמצאת – הישועה בוא תבוא.

לאט ובהדרגה קיבלה הבחורה את ההריון, והבינה כי גם אם קשה לה היום, זה לא אומר שיש לגזור עליה להיות ערירית כל חייה. במחלקת אמ"א תמכו בה לאורך כל חודשי ההיריון ובכל שלביו, וסייעו לה בדיור גם לאחר שהרווחה יצאה מהתמונה. במקביל הבחור החל להסתגל אף הוא לרעיון האבהות.

בחסדי שמים מרובים, נולד בשעה טובה ובמזל טוב בן בריא ושלם. כאמור, בית הידברות פתח את שעריו לחגיגת הברית. למרבה הנס, בברית נכחו לא רק האב המאושר והאם המאושרת עוד יותר, אלא בני המשפחה – מצד האב ומצד האם – הגיעו להשתתף בשמחה הגדולה, בה נטלו חלק גם זמרים שנרתמו בהתרגשות לאירוע.

סוף טוב – הכל טוב, וברוך השם כולם שמחים ומאושרים, מחבקים ומרימים את התינוק ומתרגשים עד דמעות. אך מדוע דווקא הסיפור הזה מרגש באופן ייחודי ומה ניתן להסיק ממנו? תנאי הפתיחה של הבחורה היו קשים במיוחד – יתמות, בדידות, מצב כלכלי קשה – וכל מי שנגע בעניין הרים ידיים ואף דחף אותה לוותר על ההיריון. אך הקב"ה "לא עזב חסדו": העובר יצא לאוויר העולם, ההורים מאושרים עד אין קץ, ובניגוד לבדידות שעטפה את האם בתקופתה הקשה ביותר – כיום כל בני משפחתה חפצים בקשר אתה ועם בנה. גם כשהכל נדמה שחור משחור, ואפילו במציאות הקשה בה הרשויות מתעלמות ועומדות מנגד – אסור לאבד את התקווה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלההפסקת הריוןמחלקת אמ"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה