חדשות בארץ

ראש אמ"ן: בלמנו את התבססות איראן בסוריה

בנאום בכנס של המרכז למורשת המודיעין אמר ראש אמ"ן, האלוף תמיר היימן, כי "הלחץ הרב-מימדי על איראן הוביל לבלימה יחסית של ההתבססות שלה בסוריה". ביחס לגזרת הדרום, אמר היימן כי "חמאס מאוד מורתע ממלחמה" ומעדיף את נתיב ההסדרה, אם כי לג'יהאד האסלאמי "פוטנציאל נפיצות גבוה"

האלוף היימן בכנס (צילום: דובר צה"ל)האלוף היימן בכנס (צילום: דובר צה"ל)
אא

ראש אמ"ן, האלוף תמיר היימן, אמר היום (רביעי) כי הלחץ שישראל מפעילה על איראן בלם במידה יחסית את התבססותה בסוריה. היימן אמר את הדברים בנאום שנשא בכנס המודיעין הרביעי של המרכז למורשת המודיעין, הנערך במסגרת התערוכה הביטחונית ISDEF המתקיימת בתל אביב. לדבריו, "הסנקציות חסרות התקדים של האמריקנים על איראן גרמו לשפל כלכלי, שהוביל אותה לפעול כנגד הסחר בנפט ולהצהיר הצהרות בנושא פרויקט הנשק הגרעיני. הלחץ הרב-מימדי שהפעלנו על איראן הוביל לבלימה יחסית של ההתבססות שלה בסוריה". היימן ציין, עם זאת, כי "המוטיבציה עדיין קיימת, ואיראן מחפשת מקומות אחרים להתבסס בהם כמו המרחב העיראקי".

בהתייחסו לגזרה הבוערת בדרום הארץ, מול רצועת עזה, אמר היימן כי סבב הלחימה האחרון הוביל לכך ש"חמאס מאוד מורתע ממלחמה ורוצה להמשיך בנתיב מסוים של הסדרה, במסגרתו הוא מצפה לקבל תמורות מסוימות". הוא טען כי לחמאס יש "מחויבות ריבונית שהולכת וגוברת", ומחויבות זו יוצרת מתח מול הג'יהאד האסלאמי, שאומנם "מתואם עם חמאס, אבל עדיין פוטנציאל הנפיצות שלו גבוה".

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל-קסאם, פרסמה אתמול סרטון חדש, בו נמסרו "פרטים חדשים" על סבב הלחימה האחרון בחודש מרץ. בכיר ביחידת הארטילריה של החמאס טען כי בסבב האחרון נשבר שיא בקצב השיגורים לעבר ישראל – "מאות רקטות בתוך 30 שעות בלבד". על פי המספרים שפורטו בסרטון, לעבר אשקלון נורו 85 רקטות, לאשדוד 80 ולבאר שבע 60 רקטות – "כולן נשאו ראשי נפץ גדולים". הבכיר הוסיף כי גדודי אל-קסאם נקטו בטקטיקה של "אש מסיבית" כדי להתגבר על כיפת ברזל, ולדבריו טקטיקה זו הצליחה לחולל "אבידות כבדות" לאויב, כלשונו. בסיום הסרטון שוגרה אזהרה לישראל "לא להתנהג בטיפשות. לגדודי אל-קסאם יש עוד הפתעות, ולא רק בתחום הארטילריה".

על פי הדיווח שהובא ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני, ארגוני הטרור ברצועה חידשו בתקופה האחרונה את מלאי הרקטות שלהם, והוא מגיע כעת לכ- 10 אלפים רקטות – הכמות בה החזיקו לפני סבב הלחימה האחרון. 'רענון' המלאי התבצע באמצעות ייצור עצמי והברחות לתוך הרצועה. הרקטות ברובן הינן לטווח ובינוני, אך בידי הטרוריסטים מאות רקטות המסוגלות להגיע לעומק ישראל.

תגיות:איראןחמאסרצועת עזהאמ"ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה