חדשות בארץ

נתניהו: "לבקר בזמן אמת? זה לא תפקיד מבקר המדינה"

אחד מהיעדים שהשיג המבקר המנוח, לינדנשטראוס, שמיסדו את סוגיית הביקורת בזמן אמת, יגיעו בקרוב לסיומם כאשר המבקר הנכנס הצהיר כי הוא מתנגד למדיניות זו. הערב, ראש הממשלה שיבח את אנגלמן על כך, ותהה: "אתה חושב שג'ף בזוס עובד ככה? שאמזון עובדים ככה? מישהו בעולם עובד ככה? מי שמחליט בזמן אמת זו הממשלה שנבחרה"

אנגלמן, הערב (יונתן זינדל, פלאש 90)אנגלמן, הערב (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו רשם את אחד מהישגיו הפוליטיים כאשר הביא למינויו של מתניהו אנגלמן לתפקיד מבקר המדינה. בתום הצבעה חשאית ונטולת משמעת קואליציונית, אנגלמן נבחר לכהונה של 7 שנים במשרד מבקר המדינה. ראוי לציין כי הישגו של נתניהו הוא לא רק באיש עצמו שהינו איש ימין במהותו, אלא גם בעמדותיו הלא-מסורתיות לגבי תפקידו ותפקודו של מבקר המדינה.

אחד מסוגיות הליבה שעמדו במוקד הביקורת בין הממשלה למשרד המבקר היה תורת העבודה שהוטמעה בכהונתו של מבקר המדינה המנוח, מיכה לינדנשטראוס. לינדנשטראוס טען כי על המבקר לפקח על תהליכים שממצעת הממשלה בזמן אמת, כגון חשיבותו הציבורית של הנושא, תרומת הביקורת למניעת נזק בלתי הפיך או נזק חמור במיוחד, מידת היכולת להשפיע על התוצאה בעת התהליך ועוד. נושא זה עמד לרועץ בעיני הממשלה כאשר היא חשה שגוף חיצוני, שלא חבר ברשות המבצעת, מתערב לה בהחלטותיה או מנסה להשפיע עליהם בכלים לא-לגיטימיים, לטענתה.

משכך, החליט ראש הממשלה להביא למינויו של מועמד שמתנגד לכך, הלא הוא מתניהו אנגלמן. אלא, שהדבר גרר ביקורת חריפה כאשר נטען כי הגברת הרגולציה על הממשלה תגביר את היעלות בזמן אמת. הערב, כאשר נתניהו נשאל בנוגע לדבריו של אנגלמן כי לא יבקר בזמן אמת, אמר כי "זה באמת דבר מופלא שהוא עושה דבר שמקובל בכל העולם. אז איך יכול להיות שהוא יחליט דבר כזה?", אמר לכתב חדשות 12.

 

"אתה חושב שאמזון עובדים ככה? מי שמחליט זו הממשלה"

 

לטענת נתניהו: "מי שמחליט בזמן אמת זאת הממשלה שנבחרה והמבקר בודק לאחר מכן. דמיין לעצמך מפקד צבאי שצריך ללכת למבקר לפני שהוא מחליט החלטה כלשהי. אתה מעלה על דעתך?".

נתניהו המשיך והחווה על תהליכי קבלת החלטות בחברות וגופים: "אתה חושב שג'ף בזוס (מנכ"ל אמזון – א.פ.) עובד ככה? שאמזון עובדים ככה? שמייקרוסופט עובדים ככה? מישהו בעולם עובד ככה? אין דבר כזה. מי שמחליט בזמן אמת זו הממשלה שנבחרה. המבקר בודק לאחר מכן. תחשוב".

מוקדם יותר, עם ההודעה על מינויו של אנגלמן לתפקיד מבקר המדינה, גורם בליכוד אמר כי מדובר ב"ניצחון ענק לנתניהו" במסגרת המחאה "נגד הניסיון להחליף את הרשות המבצעת בגורמי ביקורת שלא נבחרו". לטענת הגורם, ראש הממשלה בעצמו פעל והפעיל לחץ על כלל הח"כים שיצביעו לטובת המועמד.

לפי הגורם, אנגלמן בעצמו מזדהה עם המחאה הקוראת למנוע מפקידי ציבור להתערב בהחלטות של נבחרי ציבור. "זאת התפיסה של המבקר הנכנס כפי שהביע אותה בפגישות עם הח"כים", אמר. "ח"כים רבים ציינו כי הם התרשמו מאוד מניסיונו של אנגלמן ומכוונתו לבצע שינויים במערכת כך שהיא תבצע ביקורת ותיקון ולא ניהול בפועל שמחליף את גורמי הממשלה".

תגיות:מבקר המדינהמתניהו אנגלמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה