עובדות שלא ידעתם

הידעתם מיהי משפחתו של העכביש?

איפה שטות סירות על גשר, איזה חרק מרעיש הכי הרבה ולאיזה בעל חיים יש משקפים?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. הידעתם שעכביש אינו חרק? העכביש אינו נחשב לחלק ממשפחת החרקים, אלא שייך למשפחה משלו, שנקראת "עכבישנים". אחד ההבדלים הבולטים בין שתי ה"משפחות" הללו הוא שלחרקים ישנן 6 רגליים, ואילו לעכבישנים – 8.

2. הידעתם מיהו החרק הרעשני ביותר? הציקדה, חרק שמסוגל לצרצר בקול חזק מאוד. הצליל נוצר בעקבות חיכוך של שתי לוחיות הנמצאות בצידי הבטן של החרק. הצליל שנוצר יכול להישמע גם במרחק של 400 מטרים ואף יותר.

3. הידעתם על איזה גשר שטות סירות? גשרי סירות קיימים במקומות שונים בעולם: הם נבנים מעל לכבישים או לאזורים יבשתיים, ומובילים מים, כך שסירות וספינות קטנות יכולות לשוט עליהן. בגרמניה אפשר למצוא את גשר מנדבורג, שנועד לאפשר לסירות לעבור מתעלה לתעלה במקרה שזרימת המים בנהר האלבה תיחלש.

4. הידעתם למה קואלות ישנות כל כך הרבה? הקואלות נמצאות רוב הזמן על ענפים של עצי אקליפטוס, וניזונות מעלי אקליפטוס צעירים. אך העלים הללו לא מספקים הרבה מאוד אנרגיה... לכן הקואלות ישנות כ-18 שעות ביממה(!), ומתעוררות בעיקר כדי לדאוג לארוחה הבאה שלהן.

5. הידעתם לאיזה בעל חיים יש משקפיים? עיניהם של הנחשים מוגנות באמצעות מעין עפעף שקוף אשר מאוחה סביב עיניהם. לכן, הנחשים אינם עוצמים את עיניהם אף פעם. ה"משקף" שעל עיניהם מספק לעיניים הגנה.

6. הידעתם באיזה אגם מגדלים ירקות? באגם אינלה שבמיאנמר ישנה פעילות חקלאית מפתיעה. החקלאים באזור לקחו אצות וצמחי מים מקרקעית האגם, ערבבו אותן עם סחף נהרות, טין ורקבובית – ויצרו ערוגות צפות המונחות על פני האגם. על הערוגות האלה הם מגדלים מגוון סוגים של ירקות איכותיים.

7. הידעתם איזה בעל חיים חייב לשחות כדי לחיות? מרבית הדגים נושמים באמצעות זימים, אשר מפיקים את החמצן מתוך המים. אולם אצל הכרישים, הזימים פועלים את פעולתם רק כאשר המים זורמים על פניהם. המשמעות היא שהכרישים חייבים לשחות כל הזמן, כדי לנשום. כריש שמפסיק לשחות – טובע ומת.

תגיות:עכבישעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה