חדשות בארץ

בשמאל קוראים לריבלין: "נתניהו מודה בכישלונו. הצל את המדינה"

במחנה השמאל מתעלמים מגוש החוסם שימנע זאת וקוראים לנשיא המדינה לפעול למניעת בחירות חוזרות והטלת הרכבת הממשלה על ח"כ אחר. יחימוביץ': "פונה אליך אפוא בבקשה כי מתוקף סמכותך ומעמדך המיוחד, תממש את הסמכויות הנתונות בידיך כדי להושיע את המדינה מתרחיש הרסני"

ריבלין ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כיממה לפקיעת המועד הסופי להרכבת הממשלה ועל רקע אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה, מתגברות הקריאות במחנה השמאל לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכשל בניסיון זה. "כבוד הנשיא, אני קורא לך לעשות שימוש בסמכויותיך החוקתיות, ואף בחובתך האזרחית, לעשות כל שביכולתך כדי למנוע המשך טירוף מערכות וצעידה לקראת מערכת בחירות חוזרת", כתב פעיל השמאל, אלדד יניב. "זו אינה רק זכותך, אלא אף חובתך האזרחית", הוסיף יניב והבהיר כי גם ראש עצמו מודה בכישלון זה.

"יש לפרש את התנהגותו, ובתמיכתו בהצעת החוק לפיזור הכנסת, כמעשה התנהגותי לפיו אין עוד סיכוי להקמת ממשלה", כתב יניב תוך שהוא קורא לריבלין להפעיל את סמכותו ולהעביר את המנדט להרכיב את הממשלה לח"כ אחר מהליכוד או מכל מפלגה אחרת. "אין חולק שקיום מערכת בחירות חוזרת הינה דבר מיותר, הרי נתניהו עצמו נשא הצהרה ברוח זו לתקשורת אתמול בשעות ערב". יניב סיים את מכתבו בבקשה מהנשיא "להציל את מדינת ישראל מהליכה לבחירות חוזרות, מיותרות ומבזבוז כספי הציבור".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' שיגרה מכתב דומה לנשיא המדינה וציינה כי עובדת כישלונו של נתניהו הינה "אירוע תקדימי ומטלטל בתולדות המדינה, אשר כמוהו לא היה מעולם, והוא מטיל את המדינה כולה לכאוס שלטוני, לשיתוק כלל המערכות, ולהוצאות כספיות כבירות".

"עד כה לא מוצו כל הדרכים הקיימות בחוק כדי להרכיב ממשלה", כתבה. "בפועל, נוסה אך ורק תרחיש אחד, הטלת הרכבתה של הממשלה על מר נתניהו. כל התרחיש משועבד לרצונו של נתניהו לעצור את ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו".

לדברי יחימוביץ', בשיחה שערכה עם כל חברי הכנסת, מצאה כי שוררת תמימות דעים כי המהלך להקדמת הבחירות הינו מיותר. "בהתחשב בכל אלה, אני פונה אליך אפוא בבקשה כי מתוקף סמכותך ומעמדך המיוחד, תקרא לחברי הכנסת לשקול שוב את הצבעתם בחוק התפזרות הכנסת ה-21.

"יתרה מזה, לפחות יו"ר מפלגה אופוזיציונית גדולה אחד הודיע בפומבי כי אינו שולל הקמתה של ממשלה רחבה בראשות הליכוד", ציינה והוסיפה: "אציין במאמר מוסגר כי הדבר אינו עולה בקנה אחד עם השקפתי שלי, אך בוודאי ראוי להילקח בחשבון, והוא מדגיש ביתר שאת את העובדה כי היעדר הנכונות לכך כרגע, אינו תוצאה של פסילתה של מפלגה כזאת או אחרת, אלא תוצאה של העיקרון שלא לתת יד לכך שהרכבת הממשלה תשועבד כדי לחלץ חשוד אחד מהעמדה לדין.

 בהתחשב בכל אלה, אני פונה אליך אפוא בבקשה כי מתוקף סמכותך ומעמדך המיוחד, תקרא לחברי הכנסת לשקול שוב את הצבעתם בחוק התפזרות הכנסת ה-21, התשע"ט-2019, וכמו כן לממש את הסמכויות הנתונות בידיך כדי להושיע את המדינה מתרחיש הרסני, ולהטיל על ח"כ אחר, על פי מיטב שיקול דעתך הענייני והממלכתי, לנסות ולהרכיב את הממשלה", סיכמה יחימוביץ' את דבריה.

תגיות:ראובן ריבליןאלדד יניבשלי יחימוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה