חדשות בעולם

מרקל: היהודים בגרמניה זקוקים לאבטחה משטרתית

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודתה כי בגרמניה "אין היום אפילו בית כנסת אחד, מעון יום לילדים יהודים או בית ספר יהודי שאינם נזקקים לאבטחה משטרתית"

מרקל, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)מרקל, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה אתמול (שני) לעליית האנטישמיות בארצה, והודתה כי מבחינה זו המצב חמור. "למרבה הצער, תמיד היה בקרבנו מספר מסוים של אנטישמים", אמרה מרקל בראיון ל- CNN. "אין היום אפילו בית כנסת אחד, מעון יום לילדים יהודים או בית ספר יהודי שאינם נזקקים לאבטחה משטרתית".

דבריה של מרקל באו לאחר הסערה שחולל פליקס קליין, הממונה מטעם ממשלת גרמניה על המאבק באנטישמיות, שהזהיר בסוף השבוע את היהודים בגרמניה שלא לחבוש כיפה במקומות ציבוריים. בראיון לרשת המדיה הגרמנית "פונקה" אמר קליין כי שינה את דעתו בנושא: "איני יכול להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום ובכל זמן בגרמניה".

האזהרה של קליין באה על רקע העלייה בתקריות האנטישמיות בגרמניה. על פי הנתונים של משרד הפנים הגרמני, ההתקפות על יהודים עלו מ- 1,504 מקרים בשנת 2017 ל- 1,646 מקרים ב- 2018 – עלייה של קרוב ל- 10%. התקפות אלו כללו אלימות פיזית, שעלתה מ- 37 מקרים ב- 2017 ל- 62 מקרים ב- 2018. הרשויות בגרמניה טוענות כי 90% ממקרי האנטישמיות מקורם בגורמי ימין קיצוני, אך בקהילה היהודית תולים את הגידול באנטישמיות בגל ההגירה המוסלמי הגדול שהגיע לגרמניה בשנים האחרונות.

מרקל, שהובילה בשנים האחרונות מדיניות לקליטתם של קרוב למיליון פליטים בגרמניה, הגנה על החלטתה שעוררה מחלוקת עזה בארצה. לדבריה, במקרים של משברים הומניטריים – כדוגמת אלו שהתרחשו בעיראק ובסוריה – הדרך הטובה ביותר אינה "להסתגר", אלא דווקא לגלות יתר ערנות ולהבטיח כי הפליטים ייקלטו בצורה טובה.

על רקע הבחירות לפרלמנט האירופי, שנערכו שלשום, והצביעו על עליית כוחם של הקצוות הפוליטיים מימין ומשמאל, אמרה מרקל כי לגרמניה נותרה עדיין עבודה בהתמודדות מול "רוחות הרפאים של העבר" ומול הכוחות האפלים החודרים בהדרגה לקונצנזוס הפוליטי. "עלינו להסביר לצעירים שלנו מה ההיסטוריה הביאה עלינו ועל אחרים. עלינו להסביר למה אנחנו בעד דמוקרטיה, מדוע אנחנו מנסים למצוא פתרונות, למה עלינו לשים את עצמנו תמיד בנעליו של האחר, מדוע אנו מתנגדים לאי סובלנות, ומדוע אנו מראים אפס סובלנות כלפי ההפרה של זכויות אדם".

תגיות:גרמניהאנגלה מרקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה