פעילות הידברות

הרב פנגר בסיור בקהילות בלגיה: "אנשים הגיעו במיוחד לבית הכנסת, כי ידעו שהרב שם"

הרב יצחק פנגר הגיע לשבת בקהילות היהודיות באנטוורפן שבבלגיה, ומסר שיעורי תורה וחיזוק יחד עם שיחות ייעוץ מחזקות לבני הקהילות. ר' ניסים אזוי, שהצטרף אליו, מספר מחוויות השבת

אא

בשבת האחרונה ביקר הרב פנגר במספר קהילות יהודיות באנטוורפן שבבלגיה, לשבת של חיזוק ושל תורה.

ר' ניסים אזוי, שהצטרף אל הרב פנגר בנסיעתו, מספר כי ביקורו של הרב פנגר היה שיחת היום בכל הקהילות. "אפשר להגיד שאנטוורפן לבשה חג", הוא מספר.

"כבר בשדה התעופה חיכו לנו יהודים מאנטוורפן כדי לקחת אותנו לתחנה הראשונה – שיעור בבית הספר היהודי "יבנה" שבאנטוורפן. זהו בית ספר שבו לומדים ילדים ממשפחות שאינן חרדיות, אך שהחינוך היהודי חשוב להן. הרב נתן שם שיעור שריתק את הילדים במשך יותר משעה. לא קל לרתק ילדים, אבל כולם האזינו לשיעור בהנאה. זה היה שיעור שריגש את כולם, כולל הצוות החינוכי – מנהל המקום, המורים וכו', שנכחו כולם בשיעור".

בשבת בקר הרב פנגר בשלש קהילות. "עוד לפני שהגענו לשם, זו היתה השיחה בעיר, זו היתה שבת מדוברת מאד. כולם חיכו לרב שיגיע לחזק". בליל שבת הגיעו הרבנים לקהילה שבראשה עומד הרב קלזאן. "הרב פנגר נתן שם שיעור שכבש את הלבבות", שיעור חזק ממש. גם אני נתתי שם שיעור לחיזוק בנושא השבת. בסעודת ליל השבת התארחנו אצל רב הקהילה".

בשבת בבוקר הגיעו הרבנים לבית הכנסת בבורסה, בראשות הרב טראב. "גם שם הרב נתן שיעור שחיזק מאד את הקהילה. למעשה, הגיעו אל השיעור הזה לא רק אנשים מאותה הקהילה, אלא גם מהקהילה שבה היינו בליל שבת, וגם מקהילות נוספות. המון אנשים הגיעו להתפלל דווקא בבית הכנסת הזה באותה שבת, כי ידעו שהרב פנגר נמצא שם".

אבל השיא של השבת היה בשיעור בשבת אחר הצהריים. "השיעור התחיל ב-5 וחצי, ובית הכנסת פשוט עלה על גדותיו. זה בית כנסת גדול מאד, עם מאות מקומות, ולא היה אפילו כיסא אחד פנוי – היו גם אנשים שנשארו לעמוד לאורך כל השיעור. הרב פנגר נתן שיעור, ולאחר מכן גם אני נתתי שיעור, וגם רב הקהילה המקומית, ואנשים נשארו לשמוע עד 8 וחצי. אח"כ נערכה סעודה שלישית, שלאחריה נתן הרב פנגר שיעור נוסף עד תפילת ערבית, שהתקיימה ב-10 וחצי בלילה (השבת בבלגיה יוצאת מאוחר מאד, מוצאי שבת רק בשעה 11 בלילה).

"בזמן השיעורים הגיע אלינו רב מקהילה נוספת, שבקש שנהיה אצלו במלווה מלכה. ואכן, הגענו במוצאי השבת, ב-12 וחצי בלילה, למלווה מלכה, וגם שם הרב פנגר נתן דברי תורה, וגם קבל המון אנשים שהגיעו להתייעץ איתו ולשאול שאלות מכל מיני סוגים, לקבל חיזוקים אישיים.

"הרב שוחח עם כולם וחיזק אותם. ביום ראשון התקשרו אלי לא מעט אנשים, כדי לספר שהשבת הזו עשתה להם משהו מיוחד. אנשים התחזקו בהמון תחומים, כמו הרצון להכניס את הילדים לחינוך תורני יותר, או אפילו רק להקפיד שיהיו בסביבה של חינוך יהודי בכלל. אנשים רבים התייעצו עם הרב על בעיות שנוגעות לילדים בוגרים, ועל הרבה נושאים אחרים. ממש ראיתי שהשבת הזו נתנה תוספת מרשימה מאד לידע שלהם, להשקפה שלהם ולחיזוק שלהם. אנשים ספרו שהשבת הטעינה אותם ברוחניות להמשך הדרך, וכולם רק רצו לדעת – מתי תהיה שבת נוספת של הידברות אצלם בקהילה".

תגיות:בלגיההרב יצחק פנגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה