חדשות בארץ

איחוד מפלגות הימין: ממשיכים לדרוש את תיק המשפטים

באיחוד מפלגות הימין מכחישים את הדיווחים כי הם שוקלים לוותר על דרישתם לתיק המשפטים ויסתפקו בתיק משמעותי אחר: "אנחנו קוראים לחברינו בליכוד להתכנס למשא ומתן אינטנסיבי כדי להקים ממשלה לאומית, כפי שהובטח לבוחרים"

הרב פרץ וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב פרץ וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

באיחוד מפלגות הימין הבהירו היום (שני), כי בניגוד לפרסומים הם לא נסוגו מדרישתם לקבל את תיק המשפטים בממשלה הבאה.

בהודעה שפורסמה מטעם הסיעה נאמר: "דרישתנו בסוגיית התיקים הייתה ועודנה תיקי החינוך והמשפטים, כמו בממשלה הקודמת. אנחנו קוראים לחברינו בליכוד להתכנס למשא ומתן אינטנסיבי כדי להקים ממשלה לאומית, כפי שהובטח לבוחרים".

מוקדם יותר הבוקר דיווח זאב קם בכאן חדשות כי באיחוד מפלגות הימין שוקלים לסגת מהדרישה האולטימטיבית לתיק המשפטים, אותו מייעד ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר יריב לוין. על פי הידיעה, בסיעה הדתית-לאומית בוחנים את האפשרות לקבל את תיק האוצר, או לחילופין להסכים לקבלת תיק השיכון במתכונת מורחבת, שתכלול את החזרת מנהל מקרקעי ישראל, מנהל התכנון והחטיבה להתיישבות למשרד זה.

בשלב זה לא ברור האם מדובר בחלופות אפשריות מבחינת הליכוד, שהציע את תיק האוצר ליו"ר כולנו משה כחלון והבטיח לשר אריה דרעי להעביר את מנהל התכנון למשרד הפנים.

ההודעה של איחוד מפלגות הימין התייחסה בסיומה לסוגיית ההתיישבות – היבט נוסף של המשא ומתן שנמצא במבוי סתום: "הפערים הקיימים בתחום ההתיישבות צריכים ויכולים להגיע לכדי פתרון עוד היום", נאמר בהודעה. "זהו אינטרס ליכודי לא פחות מאינטרס שלנו, וההתעקשות שלא להתקדם לא מובנת לנו".

כזכור, הרב חיים דרוקמן, בכיר רבני הציונות הדתית, העניק אתמול גיבוי פומבי מוחלט לדרישת איחוד מפלגות הימין למסור לידיהם את תיקי החינוך והמשפטים. בראיון לשרון גל בגלי ישראל אמר הרב דרוקמן כי לא תהיה פשרה בנושא, כדוגמת ההצעה שהועלתה להפקיד את המשרד לביטחון פנים בידיו של מספר 2 ברשימה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "יש דברים פשוטים, אלמנטריים. הבית היהודי היה ילד טוב ירושלים. הוא הלך לבחירות עם עוצמה יהודית, למרות שזה הבריח הרבה קולות ממנו, כדי שתהיה ממשלת ימין ומר נתניהו יהיה ראש ממשלה, אחרת לא הייתה ממשלת ימין. אז לכן מגיעה לו עכשיו יריקה בפנים?"

בתוך כך, המשא ומתן בין הליכוד ויהדות התורה חודש בצהריים, לאחר שבשבוע שעבר בוטלו 2 פגישות מתוכננות של צוותי המשא ומתן. בצהריים צפויה פגישת משא ומתן נוספת, בין הליכוד וש"ס. על פי הערכות שונות, ש"ס היא המפלגה הקרובה ביותר לחתימה על הסכם קואליציוני, אולם לא תחתום עליו לפני שיימצא פתרון בסוגיית חוק הגיוס.

תגיות:הליכודאיחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה