חדשות בארץ

אסון קריסת המנוף ביבנה: פורסמו שמותיהם של 3 מתוך 4 ההרוגים

גיל חזאזי, בן דקלו ויונתן סבג הם 3 מתוך 4 ההרוגים בתאונת העבודה שהתרחשה אתמול באתר בנייה ביבנה. 17 בני אדם עוכבו לחקירה. מתחילת השנה נהרגו 20 בני אדם בתאונות עבודה באתרי בנייה

זירת התאונה ביבנה, אתמול (צילום: פלאש 90)זירת התאונה ביבנה, אתמול (צילום: פלאש 90)
אא

פורסמו שמותיהם של שלושה מבין ארבעת ההרוגים באסון קריסת המנוף אתמול (ראשון) באתר בנייה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר יבנה. השלושה הם: גיל חזאזי, בן 51 מחדרה, נשוי ואב לשלוש בנות; בן דקלו, בן 22 מרמת גן; ויונתן סבג, בן 33 מאור יהודה. ההרוג הרביעי, ששמו טרם הותר לפרסום, מתגורר בדרום הארץ.

מפרטי החקירה הראשוניים עולה כי הפועלים באתר עסקו בפירוקו של המנוף. ככל הנראה, חלקו האחורי של המנוף קרס ונפל יחד עם המשקולות שעליו. כתוצאה מכך, נפגעו 3 עובדים באורח אנוש. מותם נקבע במקום על ידי צוותי ההצלה. עובד רביעי, שהיה נתון ברתמת סנפלינג בקצהו השני של המנוף, נלכד עליו בגובה של 30 מטרים. הוא חולץ לאחר מכן ללא רוח חיים. בחודש שעבר התחשמל למוות נהג המשאית איציק כהן באותו אתר, לאחר שכבל של אותו מנוף פגע בקו מתח גבוה.

פראמדיק מד"א, גיא בובליל, שהגיע למקום סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. 3 פועלים כבני 30 שכבו על הקרקע בסמוך לאתר הבניה עם פגיעות רב מערכתיות קשות מאוד לאחר שנפגעו מחלקי מנוף שקרסו מגובה רב. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. פועל נוסף, גבר בשנות ה- 20 נלכד בראש המנוף כשהוא מחובר לרתמה ונמצא באוויר בין שמיים לארץ. כוחות הכיבוי שעלו לגובה הצליחו להוריד את הפועל למרגלות המנוף תוך שימוש בחבלים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות על מנת להעניק טיפול רפואי, אבל הפציעה שלו הייתה קשה ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

בעקבות התאונה הקשה, מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה הוציא צווי הפסקת עבודה ל- 5 אתרי בנייה של חברות רמי שבירו ונאות שמיר. אתר הבנייה בו אירעה התאונה נמצא בבעלותה של חברת שבירו, ונאות שמיר היא החברה המבצעת מטעמה. בנאות שמיר הביעו צער עמוק על האסון, אך טענו כי האחריות לו מוטלת על החברה שהפעילה את המנוף, רמא מנופים.

מפלג "פלס" – יחידה מיוחדת לחקירת תאונות עבודה, המשותפת למשטרת ישראל ולמשרד העבודה והרווחה – פתח בחקירה כדי לבדוק את נסיבות האסון ולברר האם הוא נגרם כתוצאה מכשל טכני או מרשלנות. בשעות שלאחר האסון עוכבו לחקירה 17 בני אדם, שבתוקף תפקידיהם קשורים לאתר הבנייה. מהמשטרה נמסר כי 11 מהם נחקרו באזהרה. 4 מתוך הנחקרים שוחררו למעצר בית. שאר הנחקרים שוחררו לביתם בתום החקירה. לאתר הובאו מומחים לצורך הורדת המנוף וטיפול בו, על מנת לחקור את התקרית הקשה.

מתחילת השנה נהרגו 20 בני אדם בתאונות עבודה באתרי בנייה ברחבי הארץ.

תגיות:יבנהאתר בנייהתאונת עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה