חדשות בעולם

שגרירות ארה"ב בעירק תחת מתקפה: רקטה שוגרה

צבא עיראק מאשר כעת כי מקור הפיצוץ שנשמע קודם לכן נובע מנפילתה של קטיושה

אזור קרבות בעיראק (צילום: שאטרסטוק)אזור קרבות בעיראק (צילום: שאטרסטוק)
אא

קטיושה נפלה על יד שגרירות ארצות הברית בעיראק – כך מסר הערב (ראשון) צבא עיראק. על פי הדיווח, לא ידוע על נפגעים, ולא ברור מהו מידת הנזק. הקטיושה נפלה באזור הירוק – בו פועלת קריית הממשלה וכן שגרירויות זרות. "קטיושה נפלה באמצע האזור הירוק מבלי לגרום לשום אובדן בנפש. פרטים יימסרו בהמשך", נמסר בהודעת הצבא. בעקבות שיגור הרקטה לעבר האזור הירוק, הופעלה אזעקה. טרם ההודעה הרשמית של הצבא, כלי תקשורת מקומיים דיווחו על פיצוצים רועמים.

המתקפה מגיעה לאחר הודעת מחלקת המדינה האמריקנית על פינויים של העובדים הלא נחוצים ממבני השגרירות בבגדאד והקונסוליה בארביל, זאת על רקע המתיחות הגוברת בין וושינגטון לטהראן, כשהאחרונה מחזיקה במיליציות בעלי ברית בעיראק. נזכיר כי בשבוע שעבר הבהירו הצדדים – נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, והמנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי הם לא מעוניינים במלחמה. דבריהם הגיעו לפני ואחרי שהשניים עשו סדרת צעדים שלימדה את ההפך. בשבוע שעבר הודיע הממשל האמריקני על שיגור כוח צבאי מורחב למזרח התיכון.

מעבר למתקפה הנוכחית על שגרירות ארצות הברית בעיראק, בחודש ספטמבר אשתקד נפלו פצצות מרגמה ורקטות בסמוך לקונסוליה האמריקנית בבצרה, וכן למתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד. ארצות הברית יצאה אז במסר תקיף כלפי איראן, שהואשמה אז במתקפה, לפיו היא תגיב "במהירות ובנחישות" לכל מתקפות של בעלות הברית של איראן. הממשל האמריקני האשים אז את איראן כי היא "לא פעלה כדי לעצור את התקיפות האלו על ידי שליחיה בעיראק".

במקביל להודעת ארצות הברית על פינוי השגרירות, מוקדם יותר היום פרסמה בחריין אזהרת מסע לעיראק ולאיראן, כשהיא מצרפת אזהרה כי על כל השוהים במקום לעזוב אותה לאלתר. בהודעת משרד החוץ הבחרייני נומקה ההחלטה ב"נסיבות אזוריות לא יציבות ואיומים פוטנציאליים והתפתחויות מסוכנות". גם ענקית האנרגיה האמריקנית "אקסון מובייל", פינה אתמול את אנשיו משדה נפט בעיראק. במנהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית דחקו בחברות תעופה מסחריות שטסות בשמי המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן לנהוג במשנה זהירות ולהשתדל להימנע מטיסה מעל מקום זה.

תגיות:עיראקשגרירות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה