חדשות בארץ

המכון הגיאופיזי: רעידת אדמה בישראל

אזרחים מודאגים דיווחו על רעידת אדמה קלה ברחבי הארץ. "כל הבית רעד", אמר תושב באר יעקב

בית בטבריה שנפגע בגל הרעידות ביולי אשתקד (צילום: דוד כהן, פלאש 90)בית בטבריה שנפגע בגל הרעידות ביולי אשתקד (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

רעידת אדמה קלה התרחשה הערב (רביעי) במספר מוקדים בישראל. לא דווח על נפגעים או נזק. במכון הגיאופיזי אישרו הדיווח ומסרו כי מדובר ברעידת אדמה בעוצמה 4.4 בסולם ריכטר. לפי המכון, מוקד הרעידה הוא בים בין חדרה לחיפה.

במקביל, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 4.6 במערב יוון. רעש אדמה נוסף בעוצמה 5.1 הורגש בעיר זינג'יבאר שבתימן. אזרחים רבים דיווחו כי רעידת האדמה הורגשה ברחבי הארץ, בהן: ירושלים, תל אביב, חולון, שדרות, נחלים, גבעתיים, ראשון לציון, כפר סבא, באר שבע, נתיבות, קריית גת, פתח תקווה, מודיעין, חיפה והקריות ועוד.

כזכור, בחודש ינואר רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה באזור הגליל התחתון, צפונית לנצרת - כ-5 ק"מ צפונית-מערבית לטורעאן. בעדות תושבי עפולה, נצרת ומגדל העמק נאמר כי נשמעו פיצוצים חזקים.

כן גם ארע ביולי האחרון, אז דווח על גל של רעידות אדמה שארע לאורך פרק זמן של מספר שבועות, באזור הכנרת והעמקים, כמו היום גם אז לא דווח על נפגעים. בכל הרעידות, העוצמה הייתה בין 3.2 ל-3.7. בעקבות שורת האירועים, מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הוציא דוח חריף במיוחד בו האשים את הרשויות באי-היערכות ראויה לרעידות אדמה חזקות יותר.

"המדינה אינה ערוכה כנדרש לאירוע של רעידת אדמה" - קבע מבקר המדינה כשהוא חשף תמונת מצב מטרידה במיוחד. המבקר כותב בדוח כי "על-מנת שהיערכותם של הממשלה ושאר הגופים הנוגעים בדבר לרעידת אדמה תהיה מיטבית, יש לנקוט עוד פעולות ארוכות-טווח". לדבריו, חרף העובדה כי ממשלות ישראל אישרו שורה של צעדים בתחום, היישום בפועל לוקה בחסר.

גם רשות הכבאות וההצלה, האמונה על הטיפול בנושא, לא חמקה מביקורת המשרד. "נמצא כי במועד סיום הביקורת לא היה בידי רשות הכבאות מיפוי של התחנות העלולות להיפגע ברעידת אדמה. לדברי רשות הכבאות, המשרד לביטחון הפנים קבע כי אין צורך בחיזוק של תחנות כבאות ולא אישר סקר להערכת מצבן ההנדסי ועמידותן ברעידת אדמה", כתב שפירא.

קודם לפרסום הדוח, אישרה הממשלה תכנית בהיקף ענק של כ-5 מיליארד שקל לטובת מיגון הצפון. התוכנית אמורה לכלול גם פתרונות נגד רעידת אדמה.

תגיות:רעידת אדמהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה