חדשות בעולם

יועצו של נשיא איראן לטראמפ: "רצית הסכם גרעין טוב יותר? נראה שתקבל מלחמה במקום"

ההסלמה באיראן עולה שלב כאשר לאחר שבכירי ההנהגה הצבאית אמרו את דברם, כעת מגיע תורם של בכירי הממשלה שמדברים בגלוי על מלחמה

נשיא איראן, חסן רוחאני (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)נשיא איראן, חסן רוחאני (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

הסאמדין אשנה, יועצו הקרוב של חסן רוחאני, נשיא איראן, פרסם היום (שלישי) הצהרה לפיה ארצו לא חוששת מעימות צבאי עם ארצות הברית. "רצית הסכם גרעין טוב יותר? נראה שתקבל מלחמה במקום", כתב בחשבון הטוויטר שלו. בפוסט התוקפני, אף לעג בכיר הממשל ליועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג׳ון בולטון, הידוע בשל תקיפותו הרבה להסכם הגרעין. "זה מה שקורה כשאתה מקשיב לאיש עם השפם (בולטון). בהצלחה בשנת 2020!", כתב אשנה.

בתוך כך, על פי דיווח הבוקר בניו יורק טיימס, ממלא מקום מזכיר ההגנה של ארצות הברית, פטריק שנהאן, הכין תכנית צבאית למקרה שאיראן תחליט על תקיפה נגד יעדים אמריקניים או לחילופין קידום קונקרטי של תכנית הגרעין. על פי התכנית, שהוצגה בפני הנשיא טראמפ והמועצה לביטחון לאומי, ארצות הברית תשגר 120 אלף חיילים למזרח התיכון.

הדיווח מגיע על רקע האיומים ששיגר אמש נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. "נראה מה קורה עם אירן, אם הם יעשו כל דבר שהוא - זו תהיה טעות גדולה", אמר טראמפ תוך שהוא מבהיר כי שירותי המודיעין עוקבים אחר הפעילות האיראנית באזור. במקביל, הממשל האמריקני עדכן את ארגון ברית נאט"ו על ההסלמה במפרץ הפרסי ועל הפעולות שהוא נוקט. "אני שומע שמועות קטנות בנוגע לאירן. אם הם יעשו משהו הם יסבלו מאוד", אמר הנשיא האמריקני וחזר על המסר: "נראה מה יקרה עם אירן".

בהמשך לשיתוף הפעולה ההדוק עם נאט"ו, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הגיע לבריסל ונועד עם בכירי מערכת הביטחון של בעלות ברית של ארצות הברית כמו גם הנהגת נאט"ו. בראיין הוק, השליח האמריקני המיוחד המרכז את הטיפול בנושא האיראני, אמר אתמול כי פומפאו חלק איתן מידע אודות פעילות איראן והאיומים הנשקפים ממנה. לדבריו, "אירן היא איום הולך ומחריף, ועיתוי הביקור של פומפאו בדרכו לסוצ'י היה נכון ומתאים".. "אנו מאמינים שאירן צריכה לנסות מסלול של שיחות ולא איומים - הם בחרו באיומים וזה מהלך שגוי". לאחר הביקור בברזיל, ימריא מזכיר המדינה לסוצ'י, שם ייפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וכן עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב. השלושה ידונו גם כן בהסלמה עם איראן.

טרם המראתו מארצות הברית, הצהיר פומפאו כי בשלב זה ארצות הברית לא נערכת למלחמה וכי היא ממתינה לטלפון מטהראן. "ארצות הברית מכינה את צבאה ואת הכלים הדיפלומטיים על מנת שלנשיא טראמפ יהיו מספר אופציות למקרה שהאירנים יעשו החלטות גרועות. אולם, הבית הלבן ישמח לקבל שיחה מאירן על מנת ליישר את ההדורים", אמר פומפאו לרשת CNN האמריקנית והדגיש: "מטרתנו אינה מלחמה, אלא שהמשטר האירני ישנה את התנהגותו. במשטר האירני מבינים שהסנקציות פוגעים בהם, הלחץ מכוון להנהגה האירנית".

תגיות:איראןהסאמדין אשנהההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה