חדשות יהדות

חכם שלום כהן בעקבות המצב בדרום: אלו 3 הדברים שיש להתחזק בהם

במה יש להתחזק בשעה קשה זו, מה ראוי לאדם לומר לפני שהוא לומד תורה? דבריו של חכם שלום כהן בעקבות המצב הביטחוני

נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, התייחס אמש (ראשון) למצב הביטחוני הקשה, ולאבדות בנפש שספגנו. בתום שיעור תורה שמסר במעונו, אמר הרב דברי חיזוק לכלל ישראל.

בדבריו קרא מרן להתחזק בשלושה דברים. לימוד התורה יותר מהרגיל, תפילה וזעקה לבורא עולם שיושיענו, וחיזוק באהבת חינם. "בעוונותינו הרבים אנחנו קרוב לאלפיים שנה ועדיין הקב"ה שופך חמתו עלינו", אמר מרן, "בשביל שתיפסק הרעה עכשיו במהרה צריך להרבות בתורה שהיא מצילה הרבה. אם יקבל עליו כל אדם ללמוד משהוא שלא רגיל, בשעה שלא רגיל ללמוד זה דבר גדול להציל את עם ישראל, ויאמר בפירוש: 'אני לומד כעת מה שאני לא רגיל לשם הצלת עם ישראל' - הקב"ה מציל".

עוד הוסיף מרן ואמר כי "הקב״ה דורש מאיתנו שנצעק אליו. למה אנחנו לא צועקים, יש מצוה לצעוק. את הדברים אמרתי פעם במלחמת ששת הימים וב"ה נגמרה המלחמה מהר. כמה צריך להרבות בצעקה בתפילה ובלימוד תורה ואהבת איש לרעהו".

כשקולו נשנק מבכי, סיים מרן את דבריו בזעקה לבורא עולם: "ריבונו של עולם רחם על עמך ופדיהם מצרותיהם".

בתוך כך, ביום ראשון לקראת ערב פתחו רוב הישיבות בדרום הארץ את 'זמן קיץ'. זאת על פי הוראתו של חכם שלום כהן שהורה בבירור "להקדים את פתיחת הזמן כמה שאפשר, ולהרבות בלימוד התורה שהיא מגנא ומצלא".

צפו בדברי החיזוק המלאים של מרן חכם שלום כהן:

תגיות:חכם שלום כהןמתיחות בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה