חדשות בארץ

הותר לפרסום: סוכלה תשתית סייבר התקפית של חמאס

בפעילות משותפת של צה"ל ושרות הביטחון הכללי, סוכלה תשתית סייבר התקפית של חמאס. המבנה הושמד במהלך הלילה. גורם בשב"כ: "ניסיונות החמאס נכשלים פעם אחר פעם"

פעילות קיברנטית (צילום: שאטרסטוק)פעילות קיברנטית (צילום: שאטרסטוק)
אא

דובר צה"ל התיר הערב (ראשון) לפרסום כי בעקבות שיתוף פעולה של יחידות הסייבר של צה"ל ושרות הביטחון הכללי, סוכלה בסוף השבוע תשתית חמאס שפעלה משטח הרצועה ואשר נועדה לבסס "יכולות תקיפה בסייבר". בעקבות הסיכול, צה"ל השמיד הלילה את מבנה מערך הסייבר של חמאס ברצועה.

לדברי בכיר במערך הסייבר הישראלי, מערכת הביטחון עקבה אחר חברי החוליה של התשתית, שביקשה, כך לפי הדיווח, "לפגוע במרקם החיים בישראל". "היינו צעד לפני - כל ניסיונותיהם סוכלו", אמר ל'חברת החדשות'. לאחר שצה"ל הפציץ את מטה הסייבר של החמאס, נגוזו יכולות הסייבר של ארגון הטרור – באופן בלתי ניתן לשיקום.

"כלל הפעולות והניסיונות, התגלו וסוכלו מבעוד מועד והתשתית לא הצליחה לממש את תכניותיה, לרבות ניסיון כושל בימים האחרונים", נמסר מדובר צה"ל. בכיר בשב"כ הוסיף: "יכולות הסיכול והגנת הסייבר של ישראל מביאים לכך שניסיונות ארגון הטרור חמאס להוציא לפועל פעולות בממד הסייבר נכשלים פעם אחר פעם".

המבנה ששימש את מערך הסייבר של חמאס ואשר הושמד על ידי חיל האוויר, היה יעד אחד מני 280 מטרות שהופצצו בכל רחבי רצועת עזה, כשבמהלכה יורה חמאס כ-600  רקטות לעבר שטחי ישראל – החל מאתמול בערב. על פי העולה, 400 מהן כוונו לשטחים פתוחים, 200 מהן כוונו לשטחים מאוכלסים כש-86% מאותן רקטות, יורטו בחסדי שמיים על יד מערכת כיפת ברזל.

מוקדם יותר היום דווח ב'חברת החדשות' כי ארגון החמאס העביר הערב מסר לממשלת ישראל לפיו הם מעוניינים להפסיק את הלחימה עם ישראל. הדיווח הגיע לאחר שטרם חלפו להם שעתיים מאז שצה"ל חיסל את בכיר החמאס שהיה אחראי על העברת הכספים מאיראן לארגוני הטרור.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בחיל האוויר כי צה"ל החליט על הרחבתו של בנק המטרות שיושמדו במהלך השעות הקרובות. "ערוכים לאפשרות גם של מלחמה. לא שלפנו את כל הכלים שלנו". לדברי הגורם, "היו יותר מ-100 גיחות קרב עד כה, ויש לנו אחיזה רחבה של עזה מבחינת כלי טיס בלתי מאוישים. אנו פועלים באופן כירורגי ומדויק בהתאם להנחיית הדרג המדיני. על כל בניין שאנו מורידים ועל כל תקיפה משמעותית אנו מזהים תגובה אימפולסיבית שלהם. אנו ערוכים להרחבת קו הירי". 

תגיות:חמאססייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה