חדשות בארץ

נסראללה: "נשמיד את צה"ל בשידור חי"

בנאום מצולם ללוחמי חיזבאללה, התרברב מזכ"ל הארגון כי "כל מומחי הביטחון בישראל מזכירים קודם כל את כוחה של לבנון והאיום שהיא מהווה על ישראל"

חיזבאללה (צילום: propaimages, פלאש 90)חיזבאללה (צילום: propaimages, פלאש 90)
אא

מאיים מתוך בונקר: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שיגר הערב (חמישי) איום לעבר ישראל לפיה אם ישראל תחדור לשטח לבנון הוא לא יהסס לפתוח במלחמה נרחבת עם צה"ל. "הזמן שבו להקה צבאית הייתה כובשת את לבנון חלף", אמר בנאום מתוך הבונקר החשאי שלו. 

באמו הזהיר מזכ"ל חיזבאללה מפני כניסה קרקעית של ישראל ללבנון: "היכולת שלנו ללחימה קרקעית קיימת וחזקה, וישראל לוקחת זאת בחשבון. ישראל זאת שמפחדת להסתבך בעזה, למרות שעזה חשופה מכל עבר, ישראל תעז להיכנס לדרום לבנון? היחידות והחטיבות הישראליות שיעזו להיכנס לדרום לבנון יושמדו וייהרסו בשידור חי מול כל העולם.

"הזמן שבו להקה צבאית הייתה כובשת את לבנון חלף", הכריז. "יש עדיין בלבנון מי שחי במציאות של חשש מישראל והיכולת של ישראל לכבוש אותנו, אבל עלינו להאמין באל וביכולת שלנו להביס את האויב תבוסה היסטורית, ובזכות שלנו לא לוותר על שום גרגר אבק מלבנון".

את הדברים אמר נסראללה במהלך נאום מצולם ששודר באירוע במלאות שלוש שנים למותו של בכיר חיזבאללה, מוסטפא בדר א-דין, שנהרג בפיצוץ בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק ב-2016. הערכה אז הייתה כי מי שאחראי לחיסולו הוא המוסד הישראלי, אך ב-2017 אמר הרמטכ"ל דאז, גדי איזנקוט, כי הוא נרצח בידי מפקדיו בחיזבאללה, בעוד שהארגון טען שנהרג כתוצאה מהפצצה של ארגוני מורדים.

בנאומו, מזכ"ל חיזבאללה פקפק במוכנות המלחמתית של הצבא הישראלי. "עם ציון שלוש שנים למות הקדושים של בדר א-דין, אנו חוזרים על ההבטחה שלנו שהגדודים של ישראל שייכנסו לדרום לבנון יושמדו לעיני התקשורת הבינלאומית והעולם כולו בשידור חי", אמר והוסיף: "כל מומחי הביטחון בישראל מזכירים קודם כל את כוחה של לבנון והאיום שהיא מהווה על ישראל".

נסראללה הוסיף לאיים כי בידי חיזבאללה היכולת לחדור ליישובי הגליל. "אחת מנקודות החולשה של ישראל מתבטאת ביכולת שלנו להגיע לנקודות רגישות לישראל כמו מכל האמוניה בחיפה", אמר. לדברי מנהיג הארגון השיעי, היכולות הצבאיות של חיזבאללה התפתחו בצורה דרמטית בשנים האחרונות, הודות לניסיון שצבר במלחמת האזרחים בסוריה.

נסראללה טען כי מי שאשם במצב הכלכלי הרעוע של המדינות הערביות הן ישראל וארצות הברית.. "יש אווירה של מלחמה על לבנון שמופצת על-ידי מדינות המפרץ, ישראל וארה"ב במטרה להפעיל עלינו לחץ", אמר.

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה