חדשות בארץ

צה"ל תקף ברצועה, הפלסטינים שיגרו שתי רקטות לעבר ישראל

הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר תקפו מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של החמאס בצפון הרצועה, וזאת בתגובה לשיגורם של בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל

תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הפלסטינים שיגרו לפנות בוקר (חמישי) שתי רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אזעקת צבע אדום הופעלה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. הרקטות נפלו ככל הנראה בשטחים פתוחים, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר הלילה, תקפו מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של החמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורם אתמול של בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל. בלוני התבערה חוללו שריפה באזור המועצה האזורית אשכול. כוחות כיבוי שהוזנקו למקום הצליחו להשיג שליטה על האש ולמנוע את התפשטותה.

בהודעה שהוציא דובר צה"ל נאמר כי "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול נגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

כזכור, ביום שני בערב נורתה רקטה מאזור אל-עטטרה שבצפון רצועת עזה לעבר ישראל. היא נחתה בים, מספר קילומטרים מול חוף אשדוד, ובחסדי שמיים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי הירי בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי, במטרה לדרדר את המצב הביטחוני ולפגוע בתהליך ההסדרה המתגבש בין ישראל והחמאס. הוא הוסיף כי מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטאא, הוא העומד מאחורי הניסיונות ללבות מחדש את האש, וזאת בהכוונתו הישירה של מנהיג ארגון הטרור, זיאד נחאלה, הפועל מסוריה. בתגובה לירי, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצומו של מרחב הדיג ברצועה מ- 15 מייל ימיים ל- 6 מייל ימיים.

חיל האוויר פרס שלשום שורה של סוללות כיפת ברזל במקומות שונים ברחבי המדינה. פריסתן המתוגברת של הסוללות באה על רקע החשש בישראל מפני הסלמה אפשרית בדרום הארץ, אותה ייזמו ארגוני הטרור ברצועת עזה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות שיחולו בשבוע הבא, ולקראת תחרות האירוויזיון שתתקיים בתל אביב באמצע החודש הבא.

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה