חדשות בארץ

"השמצנו והושמצנו. די מספיק": חברי הכנסת הושבעו

120 חברי כנסת וותיקים וחדשים הושבעו והחלו את כהונתם. אדלשטיין נבחר לכהונה נוספת כיו"ר הכנסת. ריבלין: "עליכם לכבד ערכיו ואמונותיו של המחנה המפסיד בלי רגשות נקם"

ריבלין ואדלשטיין בטקס ההשבעה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ריבלין ואדלשטיין בטקס ההשבעה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שלום לך, כנסת חדשה: על רקע המגעים הקואליציוניים, היום (שלישי) הושבעה הכנסת ה-21 והחלה את כהונתה כש-120 חברי כנסת, מתוכם 49 חדשים, הושבעו לתפקידם. במהלך הטקס, בחרו חברי הכנסת את בכיר הליכוד, יולי אדלשטיין, לתפקיד יושב ראש הכנסת.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא נאום בו קרא לחברי בית הנבחרים להתאחד ולהפסיק לתקוף האחד את רעהו. "השמצנו והושמצנו. עבדנו שעות נוספות בשירות הדה-לגיטימציה, השנאה והמשטמה, עכשיו די, מספיק", אמר.

"צריך לטפס מעלה, להניח את חרבות הבחירות ולנקות את הלכלוך. השיקולים הפוליטיים כבר אינם יכולים להיות המצפן היחיד. זוהי לא רק הציפייה מכם - זוהי דרישה ותביעה של כל אזרחי ישראל ממנהיגינו מכל יושבי הבית הזה", קרא ריבלין.

"לחבריי בקואליציה לעתיד אני רוצה לומר, יש להפסיד בכבוד ויש לנצח בכבוד. אתם לא באופוזיציה. אתם אוחזים במושכות השלטון וההנהגה מזה זמן רב. ככאלה זוהי האחריות שלכם להשתחרר ממלאכת חיסול היריב, להשתחרר מתחושת הקורבנות, ולמשול בכבוד ובאהבה, על כל סוגי האזרחים והקהילות שחיים כאן".

בחתימת נאומו, ריבלין פנה לכלל הנבחרים וקרא "לשים סוף להתנגשות המסוכנת בין הרשות המחוקקת לשופטת. אני מקווה ומייחל שהכנסת ה-21 תעשה את המעשה ההיסטורי ותקבע את חוק יסוד החקיקה כאחד מפרקי החוקה העתידית שלנו. אנחנו מוכרחים לבצר את הפרדת הרשויות בפרט בין הרשות המחוקקת והשופטת לשמור על כבודה ועצמאותה של כל רשות ולעצור את הזליגה והשחיקה ביניהן".

בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה קודם לכן, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס למשא ומתן הקואליציוני שמנהל הליכוד עם כלל השותפות בקואליציה הנרקמת ואמר כי ייתכן ויבקש הארכה מהנשיא. נתניהו ביקש מחברי הליכוד לדחות את החופשות שתכננו בפגרת אוגוסט, למשך שבוע. את הנימוק לכך תלה נתניהו בטענה כי "סביר שיהיה בליץ חקיקה".

עם סיום טקס השבעת הח"כים, נשאל ראש הממשלה בידי 'חברת החדשות' באשר לאפשרות שזו תהיה הקדנציה האחרונה שלו. "כל עוד הוא ירצה שאשרת אותו, כך יהיה", אמר.

תגיות:ראובן ריבליןהכנסת ה-21יולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה