חדשות בארץ

"צנזרו עצמכם": מחר תושבע הכנסת ה-21

120 נבחרי ציבור יישבעו מחר אמונים ויחלו את פעילותם בכנסת ה-21. 49 מתוכם, שיראו מחר לראשונה את הכנסת מתוכו, התכנסו ליום עיון בו הונחו כיצד להתנהג במשכן. וגם: מי לא הגיע?

מליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מחר (שלישי) יושבעו 120 חברי הכנסת ויחלו את מלאכתם כנבחרי ציבור בכנסת ה-21. בין החברים, ינכחו גם 49 נבחרים שלראשונה בחייהם יזכו לראות את הכנסת כחברי פרלמנט מן המניין. משכך, היום התכנסה קבוצה זו במשכן הכנסת ליום עיון, שבמסגרתו הם הונחו על כללי ההתנהגות בכנסת ישראל. במהלך המפגש נחשף כי לראשונה בתולדות הפרלמנט הישראלי, הושקה אפליקציה ייחודית המסבירה לנבחרים את דרכי הפעולה.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר בפתח יום העיון: "צנזרו את עצמכם בחקיקה והשקיעו יותר בפיקוח על הממשלה. רק 4% מהחוקים שהונחו על שולחן הכנסת נכנסו לבסוף לספר החוקים. זה גימיק מיותר שמבזבז כספי ציבור. כשאנחנו מפקחים על הממשלה אנחנו הופכים אותה לטובה יותר וזה האינטרס של כל אזרחי ישראל".

אדלשטיין גם הוסיף כי "זהו יום שנועד לא רק כדי להתמצא במקום. חשבו עם עצמכם ומצאו את המטרה שלשמם הגעתם. כסף אפשר לעשות גם בחוץ ולתרום לחברה הישראלית אפשר גם בדרכים אחרות. תשאלו את עצמכם - למה אני בכנסת? למה שלחו אותי לכאן? כשתדעו מה המטרה, היתר כבר יסתדר מעצמו בעזרת צוות עובדי הכנסת".

באופן תמוה, דווקא מי שלא התייצב היום הם החברים הבכירים בכנסת הלא הם יו"ר כחול לבן ומי שצפוי לכהן כיו"ר האופוזיציה, בני גנץ, וכן מי שכבר כיהן כשר אך לא כח"כ - יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי.

בכיר כחול לבן, יועז הנדל, שנדרש להסבר אודות היעדרות יושב ראש מפלגתו, אמר: "אני לא יודע למה הם לא הגיעו, אבל ממה שאני מכיר מהעבר, ראשי מפלגות לא נוהגים להגיע לאירועים כאלה. אני מבטיח שאת העבודה הפרלמנטרית נעשה בצורה הכי טובה שיש. אני רואה באחריות להיות שליח ציבור משימה משמעותית ואני מקווה שנהווה דוגמה אישית".

 לקראת השינוי בהרכב חברי הכנסת, גם מליאת הכנסת עברה כמה שינויים. הקירות נצבעו וחודשו, השטיח הוחלף לצבע כחול, נוספו מעלונים לנשיאת נכים, וכן הוחלפו כל הכיסאות של הנבחרים הוחלפו.  

"לפני 52 שנים עזבתי את מצרים כפליט בידיים של אמא שלי ומרגש להגיע לכאן ולהישבע כח"כ זו סגירת מעגל", אמר אלי אבידר, חבר מפלגת ישראל ביתנו. "אני מתרגש להיות פה", הוסיף.

"יום העיון נועד כדי לשלב בין ההתרגשות המובנת של היום, עם הכלים הפרלמנטריים שתציב הכנסת לנבחריה החל ממחר", הסביר מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', והוסיף כי "לצד ההכנות הלוגיסטיות אשר מצויות בשיאן, הדגש על הפן הפרלמנטרי והחקיקתי יבטיח כניסה אפקטיבית וחלקה של חברי הכנסת להגשמת ייעודם למען הציבור".

תגיות:כנסת ישראלהכנסת ה-21

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה