חדשות בעולם

אלמוג פרץ, שהציל 20 ילדים מהטבח בקליפורניה: "היה שם נס אחרי נס אחרי נס"

"היה שם נס אחרי נס אחרי נס", אומר אלמוג פרץ, שהפך לגיבור היום כשחילץ מבית הכנסת עשרות ילדים. מה קרה שם, בבית הכנסת המרכזי בעת הטבח הנורא?

  • כ"ד ניסן התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אלמוג פרץ, ישראלי לשעבר, הפך לגיבור היום כאשר הציל, כאמור, עשרות ילדים. הוא עצמו נפצע מרסיסים ברגיל ובזרוע, והרופאים צופים לו החלמה מלאה. זאת לאחר שכמעט סיים את חייו. בשיחה שהעניק לשליחת 'ידיעות אחרונות', שחזר אלמוג פרץ את האופן בו זכה להציל במו ידיו קרוב ל-20 ילדים.

בשבת בבוקר, יום טוב שני של גלויות, אירע פיגוע הירי הקשה בבית הכנסת המרכזי של חב"ד בפאווי. היורה, ג'ון ארנסט, עמד בדלת הכניסה והחל לירות. בזמן הזה כבר היו אלמוג והילדים מחוץ לבית הכנסת. ההיכרות שלו עם המבנה מבפנים עזרה לו למצוא את הדרך החוצה, כשנויה, אחייניתו בת ה-8, שספגה 2 רסיסים שטחיים, ועוד בת של שכנים תלויות לו על הכתפיים, ושורה ארוכה של ילדים אחרים רצה אחריו בפאניקה.

"ראיתי את היורה עומד על הדלת ולא זז ממנה", סיפר פרץ לכלי התקשורת. "הוא היה לבוש אפוד, עם משקפיים ורובה צלפים. שמעתי את הבום, הסתובבתי וראיתי שהכדור הראשון פגע באישה שנהרגה. יצאתי לחצר וראיתי 20 ילדים, צרחתי עליהם 'רוצו', ופתחתי להם שער קטן כדי שייצאו החוצה.

היכרותו של פרץ את המקום, ותזמון מדויק של אירועים הציל עשרות נפשות מלהיקלע לטווח הירי המחריד. "אם הייתי מאחר לצאת בשתי שניות, הייתי עומד בדיוק מול היורה ולא היינו מדברים פה היום", אמר פרץ. "היה שם נס אחרי נס אחרי נס. בלילה התעוררתי עם זיעה קרה, חשבתי על זה שכל הילדים היו בחצר ושמעו בפנים רעש גדול. כשילדים מתחילים לפחד, לאן ירוצו אם לא להורים שלהם? אבל ההורים היו בפנים. תארי לך 20 ילדים רצים חזרה לתוך בית הכנסת, וההוא עומד שם עם הנשק שלו. את מבינה איזה נס היה פה? מבינה ממה ניצלנו?"

פרץ הוביל את הילדים החוצה, דרך הדלת האחורית של בית הכנסת. הם דפקו על דלת בית סמוך, וכשנכנסו נוכח לראות שליאן, אחייניתו בת ה-5, חסרה. הוא החליט לחזור לבית הכנסת. "אם היינו מאבדים שם ילדה, לא היינו יוצאים מזה לעולם. אלה ילדים שאני רואה כל יום, מחייכים, צוחקים. אם אחד מהם היה מת, הייתי נגמר לכל החיים", הוא אומר. פרץ רץ חזרה לבית הכנסת וראה שם את ליאן, שהלכה לשירותים כמה דקות לפני שהיורה נכנס למקום. שם היא הסתתרה במשך כל האירוע. 

תגיות:קליפורניהפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה