מנוחה פוקס

רפואה שלמה ומושלמת

לפעמים, כדי להשתחרר מהכאב ומהכאב הנלווה אליו, צריך פשוט להרפות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו מכירים את התופעה שבה איננו חשים בטוב.

הראש כואב עד מוות. הגב לופת אותנו, היד כואבת ללא הפוגה, הגרון אדום ואנחנו צרודים וכואבים. בכל פעם שכאב כלשהו אופף אותנו, אנחנו יוצאים מאיזון. אין לך אדם שסובל סבל כלשהו ומתפקד כפי שתפקד קודם לכן. אין לך אדם שכאב לופת אותו והוא ממשיך לחשוב על ענייניו האחרים, כפי שעשה בעבר. הכאב משתק אותנו.

כולנו פוחדים מכאב. אנחנו זוכרים איך היה כשכאב לנו בפעם שעברה. אנחנו נזכרים איך הבית לא תפקד. איך לא היו בגדים נקיים בארונות, איך לא מצאנו שום דבר ממה שהיינו זקוקים לו, איך הילדים נראו מוזנחים, איך הרצפה היתה מלאה באבק ובחפצים. אנחנו פוחדים מהכאב ויראים מפניו כל כך, עד שאיננו יודעים כבר מה כואב ממה, הכאב עצמו או הכאב ממנו.

השיטה האמתית כשכואב - היא דווקא להרפות.

שמתם לב פעם כשקיבלתם מכה חזקה, שברגע שנשמתם נשימה עמוקה - כאבי המכה פחתו? לעומת זאת, אם נלחצתם, המכה כאבה הרבה יותר.

כך גם במכה הרוחנית, ברגשות שלנו. אם אנחנו לחוצים בלחץ נורא, הכאב לופת אותנו חזק יותר, ואיננו מצליחים להשתחרר מרגשות הפורענות שאופפות אותנו.

שום דבר לא יהיה טוב, כשאנחנו לא פוסקים לחשוב על: מה יהיה? איך נסתדר? מי יעזור לנו? איך אשתלט אחר כך על הכביסה? איך אפשר לאכול על שולחן מלוכלך מהארוחה שעברה? איך אשלים את כל מה שעלי להשלים בעבודה?

לעומת זאת, אם איננו לחוצים, כי הצלחנו להרגיע את עצמנו, כי הצלחנו להרפות, אז הכאבים פוחתים באופן משמעותי. אם איננו לחוצים, אלא מרפים, נושמים ברגיעות ולא נותנים לעצמנו להתמסר לפחדים, אנחנו מקלים על עצמנו, ובסופו של דבר גם מצליחים להוציא את עצמנו ממעגל הכאב, הפחד, הלחץ והכאב החזק יותר.

אותה נשימה של מרפא, היא זו שמשחררת מכאב וגם משחררת מפחד מכאב. בואו ננשום נשימה עמוקה ונאמר לעצמנו: "המרפא נמצא בתוכנו. בואו נשאב אותו לקרבנו ונאחל לעצמנו רפואה שלימה ומושלמת בגוף ובנפש".

אל תחמיצו את הסדנה "מנוחה, תצילי אותי!". חובה להורים שרוצים שיפורים מול הילדים ובכלל. לפרטים הקליקו כאן.

תגיות:מנוחה פוקסכאב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה