חדשות בעולם

במותה ציוותה לו את חייו: נהרגה בניסיון להגן על הרב בפיגוע

לוריי קיי, יהודייה אמריקנית, נרצחה בפיגוע הטרור הרצחני בקליפורניה בעת שהגנה בגופה על הרב גולדשטיין מפני יריות המרצח. הרב גולדשטיין: "הטרור לא ינצח"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

אתמול (שבת) פרץ צעיר מקומי לתוך בית כנסת חב"ד בעיר פאווי שבפרברי סן דייגו ופתח בירי לכל עבר. בעקבות הירי, אישה אחת נהרגה ושלושה נפצעו - ילדה ושני גברים. מאוחר יותר דווח כי הנרצחת היא לורה גילברט קיי, בת 60, אשר לפי עדי ראייה, שצוטטו בעיתון "סן דייגו יוניון טריביון", נרצחה בעת שהגנה בגופה על הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע קשה בפיגוע.

בריאיון שהעניק היום לרשת NBC האמריקנית אמר הרב גולדשטיין כי הוא "שבור" מהמוות של קיי, שלדבריו הייתה פעלה רבות להקמתו של בית הכנסת. הרב גולדשטיין הפתיע כאשר סיפר כי האירוע היה באמצע דרשתו. "שמעתי רעשים חזקים בבית הכנסת", אמר. "חשבתי ששולחן נפל", תיאר. "הסתובבתי ולפתע עמדתי מול הרוצח הזה, הטרוריסט הזה".

"הוא החזיק רובה. ברגע שהוא עמד מולי הוא התחיל לירות לעברי", סיפר הרב גולדשטיין, שמתאושש מניתוח בבית החולים. "הוא המשיך לירות והרג את לוריי קיי על המקום". לדבריו, חרף הפציעה, לאחר שהיורה נעצר הוא המשיך את הדרשה מחוץ לבית הכנסת - כשהוא ושאר המתפללים ממתינים לצוותי החירום.

 "הטרור לא ינצח", הצהיר הרב. "לפני 70 שנה, בזמן השואה, ירו בנו ככה. אני רוצה שאחינו האמריקאים ידעו שלא ניתן לזה לקרות כאן. לא כאן בסן דייגו, לא כאן בפאווי, לא כאן בארה"ב". בעקבות עליית ראשה של האנטישמיות, הרב גולדשטיין הפנה את דבריו לאוזני הממשל  האמריקני. "הממשלה שלנו צריכה לתת עדיפות גבוהה לאבטחה בבתי התפילה".

הרשויות דיווחו כי החשוד ברצח הוא ג'ון ארנסט, צעיר כבן 19 מקליפורניה. במניפסט שפורסם ברשתות החברתיות עוד קודם הירי, הודגש שנאתו ליהודים, לצד המוסלמים. במנפיסט טען  כי הוא האחראי להצתת המסגד המוסלמי בחודש שעבר, בעיר אסקונדידו בקליפורניה.

 

תגיות:ארצות הבריתפיגוע טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה