חדשות בעולם

המשחק נגמר? פורסם דו"ח מולר שמנקה את טראמפ מקנוניה עם רוסיה

החוקר המיוחד פרסם דו"ח מסכם בנוגע לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016. הדו"ח קובע כי הנשיא נקי מחשד לקנוניה, כשבד בבד נקבע כי פעל להשתלט על החקירה אולם קבע כי אין זה שיבוש חקירה

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, העביר היום (חמישי) לקונגרס את עיקרי הדו"ח של החוקר המיוחד רוברט מולר בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. הדו"ח קובע כי לא נמצאו הוכחות לקנוניה בין אנשי הקמפיין של דונלד טראמפ לבין ממשלת רוסיה.

הדו"ח מטיח בנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשמות חריפות כי הוא ניסה להשתלט על החקירה ולהדיח את החוקר המיוחד. עם זאת הובהר כי לא אותרו כל הוכחות לכך שהנשיא שיבש חקירה.

כפי שהצהיר בעבר התובע הכללי, הדו"ח, שמשתרע על פני 448 עמודים, עבר צנזורה ועריכה בחלקים רבים ממנו, וזאת כדי לא לחשוף מידע מסווג.

עיקרי הדו"ח:

  •  טראמפ נקט מספר פעולות בכוונה להשתלט על החקירה, בהם – ניסיון להביא להדחתו של החוקר המיוחד, רוברט מולר. בדו"ח נחשף כי היועץ המשפטי של הבית הלבן, סירב להדיח את החוקר המיוחד.
  •  אותרו "ראיות משמעותיות" לכך שהנשיא הדיח את ראש ה-FBI  ג'יימס קומי בשל "חוסר נכונותו לומר באופן פומבי שהנשיא עצמו לא נמצא תחת חקירה".
  •  התובע המיוחד רמז כי הוא מצא "הוכחה על פעולותיו וכוונתו של הנשיא שמונעות מאיתנו מלקבוע באופן חד-משמעי שלא בוצעה התנהגות פלילית". "בהתאם לכך", קבע, "בזמן שהדו"ח לא מגיע למסקנה שהנשיא ביצע עבירה, הוא גם לא מזכה אותו".
  •  בשנת 2017 הורה טראמפ ליועץ המשפטי של הבית הלבן לדרוש מהתובע הכללי דאז, ג'ף סשנס, שהודיע על העברת ניהול החקירה לסגנו, שלא לעשות זאת. חרף הערכות הקודמות כי עובדה זו מהווה דה-פקטו שיבוש חקירה, מולר קבע כי זה לא שיבוש חקירה.
  • נמצא כי "בכמה מקרים, הקמפיין של טראמפ היה מוכן לקבל" הצעות רוסיות לסיוע בקמפיין לנשיאות ארצות הברית. בחלק מהמקרים, צוות הקמפיין "נרתע" מהצעות אלה. "בסופו של דבר, החקירה לא מצאה שהקמפיין תיאם או קשר קשר עם ממשלת רוסיה בהתערבות שלה בבחירות", נכתב בדו"ח.
  • היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, דיווח לחוקריו כי טראמפ ביקש אין-ספור פעמים לאתר את המיילים המחוקים של הילרי קלינטון.
  • טראמפ האמין שהנשיאות שלו "נדפקה" כשמינו את החוקר המיוחד, מולר.. בפתקים ששמרה ראש הסגל של מי שכיהן אז כתובע הכללי, ג'ף סשנס,  תואר תגובתו הראשונית של הנשיא למינויו של מולר לחוקר מיוחד: "ראשו של הנשיא נשמט לאחור בכיסאו, והוא אמר 'אוי אלוהים. זה נורא. זה סוף הנשיאות שלי. נדפקתי'".

טרם פרסום הדו"ח, כינס בר מסיבת עיתונאים בה הצהיר כי צוות הקמפיין של טראמפ לא שיתפו פעולה עם הרוסים. "זאת השורה התחתונה. לאחר כמעט שנתיים של חקירות, אלפי צווי זימון לבית המשפט, מאות צווים וראיון עדים, החוקר המיוחד אישר שממשלת רוסיה תמכה במאמצים להתערב באופן בלתי חוקי בבחירות לנשיאות ב-2016, אבל לא מצא שהקמפיין של טראמפ או אמריקאים אחרים קשרו קשר עם מאמצים אלה", אמר התובע הכללי לתקשורת.

נוסף על זאת, התובע הכללי חשף כי במסגרת החקירה, החוקר המיוחד בחן כ-10 מקרים בהם היה הנשיא מעורב ואשר בתחילה נחשדו כשיבוש חקירה מצידו. "הדו"ח מפרט עשרה אירועים שבהם מעורב הנשיא ודן בתיאוריות משפטיות אפשריות שמקשרות את הפעולות הללו להיבטים של עבירת שיבוש חקירה", אמר בר. בר אף הוסיף כי הוא וסגנו, רוד רוזנסטין, חולקים על חלק מה"תיאוריות המשפטיות" שכתב מולר בדו"ח בכל הנוגע לשיבוש הליכי חקירה מצידו של טראמפ.

בר אף לימד סנגוריה על הנשיא והסביר כי הפעולות שנקט לא היוו שיבוש מהלכי משפט. לדבריו, לנשיא לא היו כוונות זדון וכי הוא היה "מתוסכל, וזעם כי האמין שהחקירה מערערת את הנשיאות שלו, מונעת על ידי מתנגדיו הפוליטיים ומתודלקת על ידי הדלפות לא חוקיות".

בעקבות הפרסום, מיהר טראמפ לצייץ בחשבון הטוויטר שלו, שם הציג תמונה שלו על רקע ערפל, ולצידה הכיתוב: "אין קנוניה. אין שיבוש הליכי חקירה. עבור השונאים והדמוקרטים הקיצוניים מהשמאל - המשחק נגמר".

תגיות:רוסיה גייטדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה