חדשות בארץ

בדרך לממשלה חמישית: ריבלין הטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

לאחר שהשיג 65 מנדטים, ראש הממשלה בדרך לממשלה חמישית. נתניהו: "זו הפעם החמישית שאכונן את הממשלה. אני נרגש כמו בפעם הראשונה ואולי אף יותר"

ריבלין מוסר לנתניהו את כתב המינוי (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)ריבלין מוסר לנתניהו את כתב המינוי (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הטיל הערב (רביעי) את מלאכת הרכבת ממשלת ישראל ה-35 על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בטקס רשמי במשכן הנשיא בירושלים, הגיש ריבלין לנתניהו את כתב המינוי, לאחר שראש הממשלה השיג 65 ממליצים. בטקס נאמו ראש הממשלה ונשיא המדינה.

"בידיו הפקדנו ברגע זה את כתב המינוי, לנסות ולהרכיב את הממשלה הבאה", פתח ריבלין את דבריו. "בדמוקרטיה הרוב מכריע, והרוב אמר את דברו. הוא אמר את דברו בבחירות אלה. לאחר התייעצות עם יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאה השופט מלצר, פתחתי בהתייעצויות עם נציגי הסיעות עוד בטרם פרסום התוצאות.

"בהחלט גם לקחנו בחשבון שינויים בתמונת המנדטים, אבל התמונה הכללית הייתה ברורה", אמר הנשיא. "לאחר שנועצתי עם נציגי כל הרשימות הנבחרות בהתייעצות שהייתה לראשונה גלויה ושקופה לכל הציבור, הריני להודיע כי 65 חברי כנסת המליצו עליך, ראש הממשלה היוצא וח"כ בנימין נתניהו כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה.

"אדוני, אתה מקבל היום את כתב המינוי להרכבת הממשלה. זכית, זו הפעם החמישית, באמונו של העם היקר הזה היושב בארצנו. עליך מוטלת האחריות להרכיב ממשלה בזמן שמשימות כבדות מוכנות בפני הממשלה והכנסת הנכנסות, קואליציה ואופוזיציה כאחת.

נשיא המדינה גם הוסיף: "עברנו מערכת בחירות קשה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שלא היו אולי צריכים להיאמר לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית. קיר הברזל הוא קיר שיש להציב בינו לבין האויבים שלנו, לא בתוך הבית, לא בתוכנו, לא בינינו וזה ברור לכולם. נגמר אנחנו והם. מעכשיו, זה רק אנחנו. זה הזמן להפסיק להילחם בהם ולהתחיל להילחם על החזרת האמונה באנחנו, כפי שאנחנו למדנו בהיותנו ילדים כאן בארץ.

ריבלין חתם את נאומו: "ברשותך, בנימה אישית. התרגשתי מאוד מהאיחולים והתפילות של נציגי כל הסיעות לרפואתה ולהחלמה של רעייתי נחמה. התרגשתי מהמילים הכנות שיצאו מהלב ונכנסו אל הלב. לא פחות מכך, התרגשתי מההתלכדות של נציגי כל הקשת הפוליטית בדאגה כנה לשלומה ולרפואתה. יחד עם כל העם בישראל, אני מתפלל להצלחתה ולשגשוגה של מדינתנו, מדינת ישראל ושל החברה בישראל".

ראש הממשלה נתניהו שיגר בפתח דבריו איחולי החלמה לרעייתו של נשיא המדינה, והביע את הערכתו על האופן שבו הוביל ריבלין את סבבי ההתייעצות. "זוהי הפעם החמישית שבה אני מקבל על עצמי את המשימה לכונן את ממשלת ישראל. אין זכות גדולה מזאת בחיים הדקמורטיים. אני נרגש כמו בפעם הראשונה, במובן מסוים אפילו יותר מהפעם הראשונה, ואעשה הכל כדי להצדיק את האמון שאזרחי ישראל נותנים בי.

"אני מודע היטב לגודל האחריות שמוטלת על כתפיי. אפעל כשליח העם על כל חלקיו. אלה שבחרו בי, ואלה שלא בחרו בי", אמר נתניהו. "ייסוד כוחנו הוא היכולת לפעול יחד, כתף אל כתף, בערבות הדדית מול המשימות העיקריות שעומדות לפנינו. בתקופה של טלטלה עזה שפקדה ועדיין פוקדת את אזורנו, הצלחנו לא רק לשמור על בטחונה של המדינה, על יציבותה, הצלחנו להפוך את ישראל לכוח עולמי עולה, אפילו למעצמה של ממש בכמה תחומים מרכזיים.

"נראה שכל יום מביא בשורה חדשה", אמר נתניהו. "דיברנו לפני דקות אחדות על באר שבע ואיך להמשיך את תנופת פיתוחה. רק אתמול התפרסמה רשימה עולמית שמדרגת את הסביבה הטנכולוגית העסקית של 1000 ערים בעולם. במאייה הראשונה - במקום הרביעי - תל אביב שלנו. במאייה השנייה - נוספה עיר חדשה מישראל - באר שבע. חברות הייטק וחברות סייבר בינלאומיות מובילות מגיעות אל בירת הנגב, ואני חושב שזה הישג בלתי רגיל שממלא את לב כולנו בגאווה ובתקווה גדולה.

"אני מבטיח שנשקיע את מירב המאמצים להמשיך בדרך הזו", הצהיר ראש הממשלה. "זה אומר להשקיע את מירב המאמצים להרכיב את הממשלה בהקדם, ממשלה יציבה ומלוכדת. אנחנו אמנם עומדים ערב חג הפסח, אבל נתחיל במגעים לכינון הממשלה בלא שיהוי מיותר, כי המשימות הלאומיות מחייבות זאת". נתניהו חלק את הערכתו לח"כים שהמליצו עליו בפני הנשיא. "אני מבקש להודות לכל 65 חברי הכנסת שהמליצו עליי בפניך", אמר והוסיף כי "אני רוצה להודות לראשי המפלגות בממשלה היוצאת שפעלו בצורה מרשימה. אני בטוח שנמשיך יחד לעשות זאת גם בממשלה החדשה שנקים".

נתניהו הפטיר את נאומו ואמר: "מחרתיים כל עם ישראל יסב סביב שולחן ליל הסדר. דור אחר דור קראנו בהגדה 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה', והנה אנחנו פה, בירושלים הבנויה והנבנית, בירתנו הנצחית וממנה בוקע אור גדול. אנו חזקים ברוחנו, דבקים במורשתינו. כראש ממשלת ישראל הנבחר, אמשיך לשרת את עמנו ומדינתו כדי שיחד נבטיח בעזרת השם את נצח ישראל. תודה לך אדוני הנשיא".

כזכור, בשבועות שקדמו לבחירות, נתניהו תקף את ריבלין בחריפות וטען כי הנשיא "מחפש" סיבה שלא להטיל עליו את הרכבת הממשלה. קודם לכן, האשים ראש הממשלה את נשיא המדינה בכך שהוא כביכול קשר קשר עם בכיר הליכוד, גדעון סער, במטרה להדיח אותו מכיסאו כראש הממשלה ולהתעלם מכך שהוא יו"ר הליכוד, ובכך להטיל על סער את הרכבת הממשלה.

תגיות:רובי ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה