חדשות בארץ

נתניהו מככב ברשימת 100 המשפיעים בעולם של המגזין "טיים"

על רקע הרכבת ממשלתו החמישית, מככב ראש הממשלה ברשימה של מגזין טיים האמריקני המדרגת את 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מגזין "טיים" האמריקני פרסם היום (רביעי) את רשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם, ביניהם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לצד מנהיגי המעצמות – דונלד טראמפ האמריקני, ושי ג'ינפינג הסיני. "ישראל היא 'אומת ביבי'", הסבירו במגזין והוסיפו כי "חלק ניכר מהישראלים מאמינים שהשגשוג והעוצמה של המדינה נזקפת במידה רבה לזכותו".

"היבחרותו של נתניהו לראשות הממשלה בפעם החמישית לא רק ביססה את אחיזתו האיתנה בישראל, אלא גם הציבה אותה כראש הממשלה שיכהן את הזמן הרב ביותר, כשהוא בדרך לעקוף את מייסד המדינה דוד בן גוריון", הסבירו במגזין את מידת השפעתו של נתניהו.

"הסיבות למשיכה אליו ברורות", הוסיפו במגזין. "האינתיפאדה השנייה החלישה את השמאל הישראלי, והפיגועים פגעו באמונה של הציבור הישראלי בכך שקיים פרטנר לשלום בצד הפלסטיני. יחד עם זאת, שיגורי טילים של חמאס על ישראל מראים שהסכנות המאיימות על ישראל עדיין מוחשיות".

במגזין טענו כי "למרות האיומים עליה, ישראל משגשגת וצוברת עוצמה". לדבריהם, "הבחירות האחרונות מעידות על כך שישראלים רבים מאמינים שנתניהו ראוי לחלק גדול מהקרדיט, ושהנהגתו חיונית להצלחת המדינה".

"ביבי ניצח שוב בבחירות, חרף העובדה שהוא עומד בפני האשמות כבדות של שחיתות", ציינו ואף טענו כי "הוא בהחלט ראוי לקרדיט על התחזקותה של ישראל, אך הישגו הפוליטי המשמעותי ביותר הוא שכנוע הציבור בכך שהוא היחיד שמסוגל לבצע את המשימה".

בעקבות הפרסום על הכתרתו כאחד מ-100 האנשים המשפיעים בעולם, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "תודה למגזין הבינלאומי טיים על שבחר בי לאחד מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם. אמשיך לפעול בכל כוחי למען המדינה שלנו".

הפעם הראשונה שנתניהו צוין בהרחה במגזין טיים הייתה במאי 2012, בעקבות צירוף מפלגת קדימה והקמת ממשלת האחדות של בנימין נתניהו. נתניהו הופיע אז בשער המגזין, תחת הכיתוב "הוא כבש את ישראל אך האם נתניהו יעשה שלום או מלחמה?". הכתבה עצמה אודותיו נכתבה תחת הכותרת "המלך ביבי". "אין לו שום יריב במדינה", נכתב אז בטיים. "שיעור התמיכה שלו קרוב ל-50%, בשיא כל הזמנים. בתקופה שבה מנהיגים ברחבי העולם מופלים, הוא יוצא כמנצח".

בנוסף לדירוג היום, זו הפעם השנייה שבה נתניהו מופיע ברשימה של המגזין היוקרתי. הפעם הראשונה הייתה בשנת 2015, כשלצד זה צורף מאמר של ראש הממשלה לשעבר ויריבו הפוליטי המר, אהוד ברק, שכתב: "הכרתי את ביבי לפני עשורים, כחייל וקצין צעיר תחת פיקודי ומול אש חיה". ברק הוסיף כי "הוא היה נחוש, יעיל וממוקד. אופי לא משתנה. פחדן הוא לא".

בתחום הפוליטי, תחום אחד מני רבים ברשימה היוקרתית, מככבים גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ; יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי; חברת בית הנבחרים הדמוקרטית השנויה במחלוקת, אלכסנדרייה אוקסיו-קורטז; ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, שהרשימה רבים בעולם לאחר שעטתה חיג'אב על ראשה וניחמה את המוסלמים האבלים בעקבות טבח המסגדים שארע לאחרונה במדינה; מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו; וראש ממשלת אתיופיה, אביי אחמד, שמוביל רפורמות משמעותיות במדינה.

בנוסף אליהם, גם האפיפיור פרנסיסקוס, מנהיג העולם הקתולי; נשיא סין שי ג'ינפינג, שצפוי להמשיך עוד שנים רבות בהנהגת ארצו; התובע המיוחד בפרשת "רוסיה גייט", רוברט מולר; וידידו החדש של נתניהו ונשיא ברזיל ז'איר בולסונרו.

גם אהוד אולמרט וציפי לבני קיבלו בעבר מקום של כבוד ברשימה, בעת שהשניים כיהנו בתפקידם -ראש הממשלה וכשרת החוץ בהתאמה.

תגיות:מגזין טייםרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה