פעילות הידברות

כשאתה יושב לשולחן הסדר, אצלם יש רק מרור. ממש רק מרור

"חזרנו בתשובה לפני כמה שנים, ומאז ההורים החרימו אותנו. אין מי שיעזור לי". מכתב שנחת על שולחנו של שלמה

  • י"ב ניסן התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום וברכה,

קוראים לי אודי, ורציתי לבקש את עזרתכם בשביל חבר טוב. אבל אתחיל מהתחלה.

זה היה לאחר תפילת שחרית בבית הכנסת. ראיתי את חברי דני (שם בדוי) יושב ספסל לידי, עצוב ומתוסכל. כמו כל אדם שלב יהודי פועם בקרבו, הלכתי לבדוק אולי אני יכול לעזור. זה לא הלך בקלות, אבל אחרי שקצת לחצתי התברר שלדני אין כסף להוצאות חג הפסח.

האמת?

אין לו כסף גם ביום יום. ההכנסה מהעבודה של אישתו מכסה בקושי את השכירות, והמשכורת הזעומה שלו הולכת לתשלומי חובות, חשמל ומים. ומה לגבי אוכל? מספיק בקושי ללחם, חלב וקצת ירקות.

הלב שלי נחמץ. איך יכול להיות שלא שמתי לב לזה עד היום? אבל מסתבר שדני הוא בחור חזק, ולכן שמר את כל הקושי בפנים, עד ש... הגיע חג הפסח. כולנו יודעים שהוצאות חג הפסח גדולות מאוד, ולדני אין אפשרות לעמוד בזה.

"למה לא תבקש עזרה מההורים, או מקופות צדקה?", שאלתי אותו.

וכאן הוא הנחית עלי פצצה!

"אני ואישתי חזרנו בתשובה לפני כמה שנים, ומאז ההורים שלנו החרימו אותנו. גם רוב אירגוני הצדקה לא בדיוק סופרים את בעלי התשובה. אני בודד, ואין מי שיעזור לי".

לקח לי מספר דקות להבין את גודל הסיפור הנורא, ואז אמרתי לו: "גם אם המשפחה שלך החרימה אותך, משפחת עם ישראל איתך ולעולם לא תעזוב אותך. תראה שגם מי שאין לו, יתן לך בשמחה".

זהו הסיפור של דני, חברי לספסל בבית הכנסת, ואני פונה אליכם, ארגון הידברות היקר, אנא עזרו לו, שלא ישאר עם שולחן ליל סדר ריק...

בברכת תודה, אודי.

כן, סיפורים רבים כאלה אנחנו מקבלים. משפחות שלמות של חוזרים בתשובה, שההורים נטשו אותם, או שאין להם כסף ויכולת לעזור. גם אין להם קהילה תומכת, והם נשארו ללא כסף להוצאות החג. במקום בני חורין, הם...

עכשיו, אנחנו יודעים שגם לך יש הרבה הוצאות בעקבות החג, אבל... דמיין לרגע שאתה מיסב בליל הסדר סביב שולחן גדוש בכל טוב, ברוך ה', ובאותו זמן דני, אשתו ושלשת ילדיו יושבים סביב שולחן הסדר כשיש בו רק מרור. כן, ממש רק מרור. כי לא היה להם כסף למצות, יין ואוכל.

אז גם אם לא נוכל לדאוג להם לבגדים חדשים וחגיגיים, לפחות נמלא להם את שולחן החג בכל טוב, שיוכלו לשבת ולהיסב כבני חורין, להאיר להם את החג הגדול בשנה.

אז תלחץ כאן עכשיו, ותשלח לדני ולעוד מאות משפחות סל מלא לליל הסדר.

גם תזכה במצווה גדולה, וגם תיכנס להגרלת ענק. כל הפרטים כאן.

השנה, כשתשב בשולחן הסדר ותגיד " כָּל דִּכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכוֹל, כָּל דִּצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח", תדע שבזכותך יש עוד משפחה שזוכה לאכול ולשמוח, ובעזרת ה' תזכה ביחד עם כל עם ישראל ל-"לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין".

תגיות:פעילות הידברותקמחא דפסחא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה