חדשות בארץ

נתניהו השיג 65 ממליצים – ריבלין יטיל עליו את הרכבת הממשלה

ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין וכולנו הצטרפו לליכוד, ש"ס ויהדות התורה, והמליצו לנשיא להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה הבאה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, השיג את תמיכתם של 45 חברי כנסת

ריבלין ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ריבלין ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיג 65 ממליצים מבין 120 חברי הכנסת – רוב שיאפשר לו לקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את התפקיד להרכיב את הממשלה הבאה. הרוב הושג לאחר שנציגיהן של ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין וכולנו הגיעו היום (שלישי) לבית הנשיא והמליצו לריבלין על נתניהו. הם הצטרפו בכך לנציגי הליכוד, ש"ס ויהדות התורה, שעשו זאת אתמול.

היום השני של סבב ההתייעצויות בבית הנשיא החל בהגעת משלחתה של מפלגת העבודה, בראשותו של היו"ר אבי גבאי, שהמליצה להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. גבאי אמר כי מפלגתו מודעת לסיטואציה הפוליטית שנוצרה לאחר הבחירות וברור לה כי גנץ לא יקבל מריבלין את התפקיד להקים את הממשלה הבאה. הוא ציין כי "לא נכון שאנשים יהיו כל כך הרבה שנים באותו תפקיד. יחד עם זאת, העם החליט, שמע הכל וקיבל את ההחלטה".

הבאים בתור היו נציגי ישראל ביתנו, שמימשו את הבטחתו של יו"ר מפלגתם, אביגדור ליברמן, שאמר אתמול כי ימליץ על נתניהו. משלחת מטעם איחוד מפלגות הימין, בראשותו של הרב רפי פרץ, השלימה את 61 הממליצים. הרב פרץ אמר כי אמירתה של מפלגתו חד-משמעית וברורה: "אנחנו ממליצים מאוד על בנימין נתניהו שיהיה ראש הממשלה הבא. אנו חשים שזה רצון הבוחר, במיוחד רצון בוחרינו". לאחר דבריו של הרב פרץ, העיר ריבלין: "שיקול דעתי הולך ופוחת ולמעשה מתבטל ברגע זה. גיבשתם את רצונו של העם להטיל את המנדט על המועמד שעליו המלצתם. הוא קיבל עכשיו את רוב חברי הכנסת, והמלצתכם היא בעלת משמעות רבה".

בהמשך סבב ההתייעצויות בבית הנשיא המליצה משלחת מרצ על בני גנץ. חבר הכנסת רועי פולקמן, שהגיע בראש משלחת מפלגת כולנו, אמר: "התחייבנו לציבור הבוחרים שלנו, וגם אנחנו חושבים שזו הכרעת רוב הציבור, ולכן סיעת כולנו ממליצה שנתניהו יקבל את המנדט להרכיב את הממשלה". מפלגת בל"ד-רע"ם הצטרפה למפלגה הערבית השנייה בכנסת, חד"ש-תע"ל, שנציגיה נמנעו אתמול מלהמליץ על מועמד כל שהוא להרכבת הממשלה. בכך מסתכם מספר הממליצים על יו"ר כחול לבן ב- 45 חברי כנסת. 

בהתאם לנוהג המקובל, בתום ההתייעצויות עם הסיעות השונות יכריז הנשיא על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. הודעת הנשיא צפויה להימסר עוד השבוע. על פי חוק יסוד הממשלה, לחבר הכנסת שייבחר למשימה יינתנו 28 ימים לצורך הרכבת הממשלה. בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי נתניהו מתכוון להקים את הקואליציה שלו במהירות האפשרית. אם בכל זאת יהיה צורך בכך, בסמכותו החוקית של הנשיא להעניק אורכה של עד 14 יום נוספים.

(עודכן: 13:15)

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה