חדשות בעולם

קזחסטן: הדובה שיושבת בכלא – עם בריכת שחייה צמודה

הדובה קטיה מרצה עונש מאסר עולם בבית כלא בקזחסטן, לאחר שתקפה שני בני אדם. הכלא הקזחי הצליח לעדן את התנהגותה של קטיה, והיא נהנית מפינוק ייחודי: בריכת שחייה בתוך התא

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הדובה יקטרינה, הידועה בשם החיבה קטיה, התעוררה לפני כחודש מתרדמת החורף שלה, וחזרה לחיים אותם היא מבלה בשנים האחרונות בכלא ממשלתי בקזחסטן.

על פי הדיווח ב"מירור" הבריטי, בהיותה גורת דובים השתייכה קטיה לקרקס נודד, אך כעת היא מרצה עונש של מאסר עולם שנגזר עליה לאחר שבשני אירועים נפרדים היא תקפה שני בני אדם. בעקבות אלימותה של החיה הסוררת, לא נמצא גן חיות שהסכים לקלוט אותה, ועל כן הוחלט בשנת 2004 להכניסה לבית הכלא, הסמוך לגבול עם רוסיה.

בבית הכלא כלואים למעלה מ- 700 אסירים פליליים, חלקם מסוכנים, שנכלאו לשנות מאסר רבות. קטיה, כיום בת 22, הפכה עד מהרה לחביבתם של האסירים, ונוכחותה בבית הכלא אף הצליחה לתרום לריכוך התנהגותם. הדובה עצמה עברה גם היא סוג של "חינוך מחדש": האסירים מספרים כי היא רגועה וכלל אינה תוקפנית, וכי היא אוהבת מאוד לאכול את הדברים המתוקים שהם נותנים לה. גם מנהל בית הכלא מציין כי מדובר בדובה שהפכה ידידותית לסביבה בשל העונש שהושת עליה, וכי היא זוכה לביקורים תכופים של חבריה למאסר.

התלהבותם של האסירים מקטיה באה לידי ביטוי בפסל שהם יצרו בדמותה, שהוצב במרכז הכלא. הדובה הקזחית אף זוכה לפינוק מיוחד במינו שאסירים במצבה - ובואו נודה על האמת, גם רוב בני האדם – יכולים רק לחלום עליו בלילות: בריכת שחייה צמודה, הממוקמת בתוך תא המאסר.

תגיות:קזחסטןדובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה