חדשות בארץ

לקראת המשא ומתן הקואליציוני: החל היום השני של ההתייעצויות בבית הנשיא

נציגי מפלגת העבודה המליצו לנשיא ראובן ריבלין להטיל את תפקיד הקמת הממשלה על בני גנץ. בתום ההתייעצויות יכריז הנשיא על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת המרכבה

גבאי (מימין) וריבלין, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גבאי (מימין) וריבלין, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הנשיא ראובן ריבלין החל הבוקר (שלישי) את יומו השני של סבב ההתייעצויות עם המפלגות שיכהנו בכנסת ה- 21. ראשונה להגיע לבית הנשיא הייתה משלחתה של מפלגת העבודה, בראשותו של היו"ר אבי גבאי, שהמליצה להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בשעה 10:00 יגיעו נציגי ישראל ביתנו, שימליצו כי את הקמת הממשלה הבאה יש להטיל על ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. נציגי איחוד מפלגות הימין יהיו הבאים בתור, ולאחריהם יגיעו לבית הנשיא נציגים מטעמן של מפלגות מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד.

במהלך היום הראשון של סבב ההתייעצויות, שנערך אתמול, המליצו 51 חברי כנסת ממפלגות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה על נתניהו. מפלגת חד"ש-תע"ל החליטה שלא להמליץ על מועמד כל שהוא להרכבת הממשלה.

בהתאם לנוהג המקובל, בתום ההתייעצויות עם הסיעות השונות יכריז הנשיא על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. הודעת הנשיא צפויה להימסר עוד השבוע. על פי חוק יסוד הממשלה, לחבר הכנסת שייבחר למשימה יינתנו 28 ימים לצורך הרכבת הממשלה. בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי נתניהו מתכוון להקים את הקואליציה שלו במהירות האפשרית. אם בכל זאת יהיה צורך בכך, בסמכותו החוקית של הנשיא להעניק אורכה של עד 14 יום נוספים.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר אתמול כי בכוונתו להמליץ לנשיא על נתניהו. באירוע הרמת כוסית לרגל חג הפסח שערך עם חברי מפלגתו, הדגיש ליברמן כי "הבוחר אמר את דברו. התוצאות ברורות – הימין ניצח 65-55". הוא דחה את הקולות בכלי התקשורת שקראו בימים האחרונים לישראל ביתנו להוות את לשון המאזניים שתוביל להקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו, בה תיטול חלק מפלגת כחול לבן: "מטיפים לנו מוסר – לדאוג לממשלת אחדות. ממשלת אחדות מקימים סביב נושא מסוים. מדינת ישראל ידעה ממשלת אחדות או ממשלת חירום לאומית בשעות הקשות של העם – מלחמת ששת הימים, משבר כלכלי. כרגע אין שום סיבה לממשלת אחדות, כי ממשלה כזו תהיה ממשלת שיתוק לאומי".

תגיות:ראובן ריבליןמפלגת העבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה