הפסקת הריון

לא הבנתי למה עברתי כל כך הרבה הפלות, עד שעשיתי תשובת המשקל

אחרי הפלה יזומה אחת, הגיעו עוד אחת ועוד אחת – עד שהיא הגיעה אל מחלקת אמ"א, שלמדה אותה על החשיבות של תשובת המשקל. התוצאות משמחות לב. מכתב תודה מרגש שהגיע אל המחלקה

  • י' ניסן התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לצוות היקר של מחלקת אמ"א,

לפני שנה, בחודש שבט תשע"ח, הייתי בשבוע 7 להריוני. כשהגעתי לבדיקה, נמצא עובר ללא דופק. שאלתי את הרופאים איך אפשר לאמת את זה, לדעת בוודאות אם זה נכון? כי זה עצוב מאד לדעת שכך הריון נגמר, כמעט לפני שהתחיל...

היה זה יום חמישי, ממש לפני ההכנות לשבת. דברתי איתך, קלינה, ואת הרגעת אותי. ביום ראשון חזרתי לרופא כדי לעשות שוב אולטרסאונד, וקיבלתי את הגזרה בפעם השניה – אין דופק. עברתי הפלה עם כדורים  והמון עצב. סיפרתי לך שקשה לי, כי 14 שנים קודם עשיתי הפלה יזומה בשבוע 4. הייתי רווקה, ופחדתי מהתגובה של אמי אם תדע על ההריון. לא שרציתי... ביטלתי פעמיים את הפגישה עם הוועדה, וגם האב, מי שהיה אחר כך לבעלי, הצטער על זה...

דעו לכם שדעתם של אנשי הוועדה קלה מאד. כשהגעתי לשם פשוט אמרו לי "לא כדאי שהיא תדע", וכן הלאה. הגיעה איתי מישהי עד הוועדה, ושכנעה אותי לעשות הפלה. לא ידעתי אז למי לפנות... ניסיתי לעצור את זה, אבל לא היה לי את מי לשאול. היה לחץ חברתי. אמנם כמה חודשים אח"כ התחתנתי ונקלטתי, אבל התחושה והצער מלווים אותי כל השנים. נשמה שמפילים - היא לא סולחת, היא מזיקה כל הזמן, לא נותנת מנוחה לאדם. היא מצטערת בשמים. הבנתי את זה אחרי שעשיתי תשובת המשקל.  הסברת לי שיש תשובת המשקל על הפלה יזומה, ומה זה אומר. באותו הרגע עשיתי תשובת המשקל. בלילה חלמתי שבעלי הקודם, המנוח, מגיע מחויך, ולידו בחור כבן 14, צעיר, דומה לו, לבוש לבן, ושניהם מחייכים אלי ואומרים לי תודה.

 

מה הייתי עושה ללא החיזוקים?

העצב על ההפלה זה דבר שלא נעלם, במיוחד שלא רציתי בזה. אבל מרגע שעשיתי תשובת המשקל לפני שנה, הכל השתנה. ההיריון שסיפרתי עליו נפל בתאריך י"ב בשבט – אבל חודשיים לאחר מכן, אחרי שעשיתי תשובת המשקל - נקלטתי. ההיריון היה קל לכל הדעות, בקושי היו לי בחילות. אך הידיעות של הרופאים לא היו קלות כלל. "יש לך המטומה", אמרו לי בתחילה. נכנסתי לעצבות, אך לכל אורך ההיריון הייתי בקשר איתכם, והחדרתם בי אמונה. ההמטומה נעלמה.

אחר כך אמרו לי: "יש לך אמניוטיק בנד" – רצועה שעוברת מהשליה בתוך שק ההריון, מעל העובר, וזה מסוכן לעובר... שוב נבהלתי, אבל בבדיקה חוזרת - לא היה ולא נברא.

לאחר מכן גיליתי שיש לי סוכרת הריונית. שוב נפל לי מצב רוח. ושוב – התקשרתי אליכם, ואתם הרגעתם... מה הייתי עושה ללא החיזוקים שלכם?!

בסוף ההריון הודיעו לי שעדיף שאעשה זירוז, ואולי בכלל עדיף ניתוח קיסרי, כי יש סוכרת והתינוק גדול, זה יכול להיות בעייתי. אמרתי להם – אני רוצה לידה רגילה, ולכם יש היכולות שלכם לילד אותי בדרך טובה. גם אתם, כשסיפרתי לכם שאמרו לי שאצטרך זירוז – ברכתם אותי שבעז"ה אלד בלי זירוז. וכך היה.

שמחתי להכיר גם את הדולה שלכם, שהייתה איתי בקשר שלושה שבועות לפני הלידה, כשהתחילו לי הצירים. היו לי איתה המון שיחות עידוד.

הלידה היתה ביום שישי, ב-22:00 בלילה. הייתי לבד, כי היתה שבת - אבל לא לבד באמת, כי הרגשתי את הביטחון שנתתם לי, והלכתי ללדת עם מלאכי השרת, בביטחון שהשם איתי ואין עוד מלבדו.

קיבלתי הכל, ברוך ה' - מיילדת שהיתה שליחה טובה, ולידה טובה וקלה, עם המון מזמורי תודה לבורא עולם ששלח לי שליחים כמוכם.

תודה, אורטל, שלא הרפית ממני לרגע, גם אחרי שילדתי. את הלידה עברתי בדיוק באותו חודש שבו עברתי הפלה שנה לפני כן, וגם באותו חודש שבו עברתי את ההפלה היזומה ההיא, לפני 15 שנים – וגם עוד הפלה שהיתה לי לפני 8 שנים, קרתה בשבט... אין עוד מלבדו. תודה להשם ששלח לי אתכם, להבין מה המשמעות של תשובת המשקל. זה מסביר למה עברתי 3 הפלות אחרי ההפלה היזומה... מאז תשובת המשקל השתנו כל כך הרבה דברים לטובה!

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה