חדשות בארץ

הנשיא החל בהתייעצויות

נציגי "כחול לבן" הגיעו למשכן הנשיא והמליצו על בני גנץ לראשות הממשלה. מוקדם יותר נציגי הליכוד המליצו על נתניהו: "הציבור אמר את דברו, למרות המלצות היועמ"ש", אמרו

נציגי כחול לבן אצל הנשיא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נציגי כחול לבן אצל הנשיא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נציגי המפלגות לכנסת ה-21 החלו הבוקר (שני) בסבב ההתייעצויות עם הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, במשכן הנשיא בירושלים.

נציגי סיעת הליכוד שזכו למירב הקולות, היו הראשונים להתייצב, שלאחריהן ניצבו נציגי סיעת כחול לבן.

"אמרתי לפני הבחירות ואני חוזר ואומר - נשיא לא בוחר ראש ממשלה", הצהיר ריבלין. "גם לא אדם אחד מתוך אזרחי המדינה בוחר, אלא הריבון בוחר והריבון הוא העם. אנחנו באים היום על מנת להתחיל את התהליך שאמור לשקף את רצונם של אזרחי המדינה כפי שבא לידי ביטוי בהצבעתם בבחירות. לנשיא יכולה להיות דעה אבל זה לא משנה לעניין זה".

מי שהוביל את הנציגות מצד כחול לבן היה בני מספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי. "הבחירות היו סוערות, אבל העם אמר את דברו", הדגיש אשכנזי. "אנחנו מכבדים את ההזמנה, התהליך ואת ההחלטה שהנשיא יקבל. באורח לא מפתיע נמליץ על יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ. אנחנו מאוד גאים בהישג בפרק זמן יחסית קצר. אנחנו מרגישים מחויבים לציבור של למעלה מ-1.1 מיליון מצביעים שנתנו בנו את האמון. נמשיך לשרת אותם כמו את כל עם ישראל".

שר התיירות יריב לוין, מנציגי הליכוד בהתייעצויות, אמר כי "לפי תוצאות הספירה, הליכוד היא הסיעה הגדולה בכנסת עם 36 חברים. אנו מבקשים להמליץ בפניך על בנימין נתניהו כיו"ר הליכוד לראש הממשלה, כמי שזכה לאמון הרחב ביותר על מנת להרכיב את הממשלה הבאה. אנו מתכוונים לעמוד בהתחייבות לציבור להקים ממשלה עם שותפותינו מהקדנציה הקודמת".

בשלב מסוים ריבלין פנה ללוין ושאל אותו לגבי האפשרות שלנתניהו לא יהיו 61 ממליצים, בין השאר במצב שבו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יסרב להיכנס לקואליציה. "בהנחה שלא יהיו 61 ממליצים, הרי ברור לחלוטין שהליכוד היא גם הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, קיבלה את המספר הרב ביותר של קולות וגם המספר הגדול ביותר של ממליצים. לכן צירוף הדברים האלה מביא למסקנה שהטלת המשימה באופן טבעי על נתניהו", אמר לוין.

שרת התרבות והספורט מירי רגב, המייצגת גם היא את מפלגת השלטון, התייחסה לחשדות נגד ראש הממשלה ואמרה: "הציבור הביע אמון באופן ברור וחד בנתניהו למרות כל מה שקרה בחודש האחרון כולל פרסום המלצות היועץ המשפטי לממשלה. זה אומר שהציבור אמר באופן חד שהוא סומך על נתניהו שירכיב את הממשלה וימשיך להוביל את ישראל להישגים הגדולים".

תגיות:רובי ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה