חדשות בארץ

הערכה: חרף השביתה, האסירים הפלסטינים אוכלים בסתר

שביתת הענק שתכננו האסירים הביטחוניים טרם יצאה לפועל, אך מדיווחים שונים עולה כי היא פועלת במתכונת מצומצמת ולא אמינה

כלא קציעות (צילום: משה שי, פלאש 90)כלא קציעות (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

הערב (רביעי) מסתמן כי אמינות השביתה של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל - מתערערת קשות. על פי הדיווח ב'חברת החדשות', בשב"ס מעריכים כי מרבית השובתים רעב – ממשיכים לאכול בתאיהם. עם זאת, שני אסירים מכלא רמון המשתייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי, פונו למרכז הרפואי של שרות בתי הסוהר בכלא איילון, זאת לאחר שהודיעו כי הם מפסיקים אף לשתות מים.

ביום שני דווח ב'חברת החדשות' כי כ-50 אסירים פלסטינים המוחזקים בבתי הכלא בישראל, החלו בשביתת רעב. לעומת זאת, בטלוויזיה הפלסטינית דווח כי מדובר ב-150 אסירים. במקביל, בדיווחים שונים נטען כי למעלה מ-90 אסירי חמאס הכלואים בבתי הכלא קציעות ונפחא, הודיעו כי הם מתכוונים לפתוח בשביתת רעב.

לפי משה נוסבאום מחברת החדשות, כי חרף העובדה כי מזה שלושה ימים ש-50 אסירי חמאס מכלא רמון מחזירים את ארוחותיהם, "על פי כל האינדיקציות, רובם ככולם אכן אוכלים בסתר". לדבריו, "ככל הנראה, בתאיהם של אסירים אלה אוחסנו מגוון מוצרי מזון שהם אגרו מבעוד מועד, ואלה מאפשרים להם להתקיים".

כזכור, העימותים הנוכחיים החלו בעקבות התקנת מערכות מיסוך לטלפונים ניידים אשר משבשת את הקליטה. העימות התעצם לאחר כישלון המשא ומתן בין השב"ס לאסירים בה פרשו האסירים הפלסטינים את דרישותיהם, לפיהם, יוסרו שבשי הקליטה הסלולארית באגפים הביטחוניים של חמאס; יותרו ביקורי משפחות פעמיים בחודש; הסרת הסנקציות על אסירי כלא קציעות וכלא רמון; הענקת טיפול רפואי הולם לאסירים שנפצעו בעימותים; החזרת הצפייה ב-7 ערוצי טלוויזיות; החזרת רף הסכום המרבי לקניות בקנטינה מ-800 שקל ל-1200 שקל; החזרת הטיולים בכל אגפי הכלא;

גורמים בחמאס איימו בתחילת השבוע כי אם לא יושגו הסכמות לגבי הדרישות שהוצגו, האסירים יחריפו את המצב בתוך בתי הכלא – ומחוצה להם. יש להניח כי צמרת חמאס איננה מעוניינת בהסלמה זאת לאור הסכם הרגיעה שהושג בעמל רב על ידי המשלחת המצרית ושליח האו"ם, ניקולאי מלדאנוב.

בתחילת השבוע אישר גורם ישראלי רשמי כי מתקיימים מגעים בין מערכת הביטחון לבין נציגיהם של אסירי החמאס. גורמים ישראלים בכירים, ביניהם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הכחישו בתוקף כי הסרת המיסוך עומדת על שולחן המשא ומתן. במקביל, גורמים פלסטיניים מסרו כי ישראל הסכימה לדרישה, וכי המחלוקות היחידות שהיו על הפרק הן רק עניין לוחות הזמנים.

תגיות:שביתת רעבאסירים פלסטיניםכלא קציעותכלא רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה