חדשות בארץ

בן גביר: "ליכוד גדול זו סכנה גדולה"

חבר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר כי אם מפלגתו לא הייתה נכנסת לאיחוד מפלגות הימין, חמישה מנדטים היו הולכים לטמיון

בן גביר (צילום: פלאש 90)בן גביר (צילום: פלאש 90)
אא

בריאיון שהעניק היום (רביעי) ל-103fm אמר חבר רשימת איחוד מפלגות הימין ומועמד עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כי עובדת הצטרפותה של מפלגתו לאיחוד מפלגות הימין הצילה 5 מנדטים.

"החיבור שאנחנו הצגנו – אני מדבר מהזווית של עוצמה יהודית אבל זה קשור גם לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, הציל חמישה מנדטים לימין. היום כולם מודים שאם עוצמה יהודית לא הייתה נכנסת לחיבור הזה, חמישה מנדטים היו הולכים לטמיון, היו הולכים יכול להיות לקולות של הצד השני", אמר בן גביר. בן גביר אף אמר כי הרב אלי בן דהן, חבר הבית היהודי, שהצטרף לליכוד במסגרת מאמציו של נתניהו לאיחוד גוש הימין, ישוב חזרה לרשימה ולא יישאר במפלגת הליכוד. "להערכתי, יש סיכוי שיחזור, זו גם מלכתחילה הכוונה", ציין.

במהלך מערכת הבחירות הרבה בן גביר למתוח ביקורת נוקבת על פרישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד ממפלגת הבית היהודי, לטובת הקמת הימין החדש – שלא עברה את אחוז החסימה. "הביקורת שלי על בנט היא לא מהיום", הכריז. "אני חושב שהוא עשה טעות חמורה בזה שהוא עזב את הבית היהודי וטעות חמורה בכל ההתנהלות שלו". לדבריו, "אם אתה שואל אותי, איילת שקד היא גורם הרבה יותר אידיאליסטי בימין החדש ואחרי כל זה אתה צודק בקטע של בסופו של דבר זה גושים. אני לא רוצה שייחסרו מנדטים לגוש, ואם אנחנו בעוצמה יהודית עשינו כ"כ הרבה ויתורים בשביל הגוש, בשביל הגודל ובשביל שיהיה ימין, אז אני גם מקווה שבנט ושקד בסופו של יום יעברו".

בן גביר נשאל האם במסגרת החוק הנורווגי הכפול בו יפונו שני מקומות – אם יקבלו תפקידי שר וסגן שר, עוצמה יהודית לא תקבל את ועדת חוקה, האם מפלגתו תיצור משבר. בן גביר השיב כי "עם שישה מנדטים (כולל אלי בן דהן) לרשימה שלנו, אין ספק שמגיע להם לפחות שר וסגן שר, הייתי אומר אפילו שני שרים. זו לא ציפייה גדולה מדי. ועדת חוקה או לא - בוא נדבר על זה שייושם החוק הנורווגי", הסביר. לדבריו, "יש לנו הבטחות, יש לנו סיכומים, סמוטריץ' אמר שהוא הולך להילחם על זה ואני שמח בכך".

"ציפיתי ליותר", הוסיף, "אבל אני גם לא אוהב את כל ההתבכיינות הזאת: ביבי שתה את הקולות, אכלו לי שתו לי. למה זה קולות של אבא שלי? יש פייר פייט. ביבי הוא מגנט של מנדטים. אין מה לעשות. צריך להכיר בכך.

בן גביר אף הצהיר בריאיון כי "ליכוד גדול גם מבחינתי זו סכנה גדולה". בן גביר הסביר את הסכנה בכך כי "זו אפשרות להוציא את תכנית טראמפ לפועל ועל כל המשתמע מכך של גירוש יהודים מארץ ישראל. אני מקווה שזה לא יקרה".

תגיות:הליכודאיתמר בן גבירבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה