חדשות בארץ

חשד חמור לזיופים ביו"ש: אחוזי הצבעה גבוהים לרשימות הערביות

האם אחוז גבוה מתושבי בת עין מצביעים למפלגות ערביות? ובכן, כנראה שלא. אך מסתמן חשד חמור לאי סדרים כללי בוועדות הבחירות האזוריות, כמו העובדה שבחלק מהיישובים היו יותר מצביעים מתושבים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית תפתח בבדיקת חשדות לאי סדרים במהלך ההצבעה לכנסת ה-21, במספר קלפיות ביהודה ושומרון – כך דווח היום (רביעי) בישראל היום.

על פי החשד, המפלגות הערביות "זכו" להצלחה מסחררת במספר יישובים יהודיים הידועים באוריינטציה ימנית מובהקת. כך למשל, באיתמר, הצביעו, לכאורה, למפלגת השמאל חד"ש-תע"ל, לא פחות מ-52 תושבים. כמו גם בבת עין, עלה כי 87 תושבים – 13% מכלל התושבים, הצביעו לרע"מ-בל"ד. בנוסף, גם ביישובים דתיים ברחבי הארץ התגלו נתונים חשודים. כך למשל, ביישוב הזורעים קיבלה רע"מ-בל"ד 19 קולות, בשדה אליהו - 12 קולות.

עוד עולה, כי נבדק החשד לפיו היו אחוז ההצבעה במספר יישובים ביו"ש, כמו גם ברחבי הארץ, היה גבוה מ-100%, כך שהיה יותר מצביעים מסך תושבים. בעיר החרדית ביתר עילית, אחוז ההצבעה הכולל עמד על 104%. כמו כן, גם במבוא חורון, ובמעלה עמוס נרשמו לא פחות מ-105% הצבעה. גם ביישוב ברוכין אחוז ההצבעה עמד על 167%. וזה לא השיא: ביישוב באר גנים הצביעו 568%.

"מי גנב את הקול שלי"? תהה שמואל פריימרק, תושב איתמר, שפרסם אתמול בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא ושלושת חבריו הצביעו ל"זהות" אך נדהם לגלות כי בנתוני ההצבעה הרשמיים של ועדת הבחירות – היו 0 מצביעים לזהות.

בעקבות הדיווחים, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיש תלונה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית. "ייתכן שמדובר בטעות או בזיוף מקומיים, אולם ייתכן שמדובר בעניין שורשי יותר - מה שעלול להשפיע על גודל הגושים. ייתכן שגוש הימין גדול אף יותר ממה שנספר, ולכך יש השלכה דרמטית על תוצאות הבחירות בישראל", כתב דגן.

מהישוב איתמר נמסר: "אנו רואים בחומרה את הפרסום המוטיב של ועדת הבחירות ומצפים לתיקון מהיר של הטעות".

דובר ועדת הבחירות המרכזית מסר בתגובה: "כל התקלות שהיו בענייני אחוזים נובעות מעניין של הקלדה לא נכונה, שהכלילו אנשים שזכאים או לא זכאים. זה עדיין לא סופי וזו טיוטה של התוצאות. העניין בבדיקה".

תגיות:יהודה ושומרוןבחירות 2019ועדת הבחירותזיופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה