חדשות בארץ

איחוד מפלגות הימין: דורשים את תיקי החינוך והמשפטים

אתמול, עם היוודע דבר התוצאות המלמדות על ניצחונו של ראש הממשלה, מיהר סמוטריץ' להציב את דרישתו לחוק החסינות ולחוק הנורבגי הכפול. כעת, דורשים במפלגה גם את התיקים הבכירים

בכירי איחוד מפלגת הימין, בצלאל סמוטריץ’ והרב רפי פרץ (צילום: פלאש 90)בכירי איחוד מפלגת הימין, בצלאל סמוטריץ’ והרב רפי פרץ (צילום: פלאש 90)
אא

רשימת איחוד מפלגות הימין הציבה תנאי להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו, לפיו הם יקבלו את תיקי החינוך והמשפטים – כך דווח היום (רביעי) ב'חברת החדשות'.

במהלך מערכת הבחירות התחייב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי תיק החינוך יישאר בידי הליכוד. אולם כעת, לאור העובדה המסתמנת כי נפתלי בנט, יו"ר הימין החדש, לא הצליח לעבור את אחוז החסימה, דורשים באיחוד מפלגות הימין כי תיק החינוך יועבר לידי יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ. נוסף על זאת, חבר הרשימה, בצלאל סמוטריץ', דורש לעצמו את תיק המשפטים בעקבות כך שגם איילת שקד, גם היא מהימין החדש, לא עברה את אחוז החסימה.

דרישת איחוד מפלגות הימין מצטרפת לדרישה שפרסם סמוטריץ אתמול, עם היוודע דבר התוצאות על ניצחון הימין והליכוד, כי תנאי הסף להצטרפות לקואליציית נתניהו הוא חוק החסינות לראש הממשלה, שיבטיח את הישרדותה של ממשלת נתניהו. בנוסף, סמוטריץ' אף דרש כי יובטח לו חוק נורבגי כפול לחברי הרשימה – איתמר בן גביר וברוך מרזל.

בהתייחס לכך שמפלגתם עברה את אחוז החסימה, אמרו באיחוד מפלגות הימין אתמול כי "הערב מתברר יותר מכל שהאחריות שגילינו בחיבורים בינינו יחד עם עוצמה יהודית הצילו את שלטון הימין".

"אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שפניו להקמת ממשלת ימין בה אנו רואים את עצמנו שותפים בכירים בה", הוסיפו. "עוד בשעות הקרובות ניכנס למשא ומתן מיידי בכדי לסכם את העקרונות שעל פיהם תפעל הממשלה הזאת עוד בטרם נמליץ לנשיא".

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימה, בצלאל סמוטריץ', צייץ בטוויטר: "יהיה עוד הרבה זמן לחשבונות וסיכומים. כעת עם הפנים קדימה: הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות באופן שיבנה אמון אצל כל השותפים ביכולת לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה".

תגיות:בחירות 2019איחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה