חדשות בארץ

גנץ: "אהיה ראש הממשלה של כולם"

לאחר פרסום המדגמים המלמדים על הובלתה של כחול לבן אך אי יכולת של גוש השמאל להרכיב ממשלה, בני גנץ הכריז כי "המפלגה הגדולה היא זו שצריכה לקבל מנדט מהנשיא להרכיב ממשלה"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הערב (צילום: נועם רווקין פנטון, פלאש 90)יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הערב (צילום: נועם רווקין פנטון, פלאש 90)
אא

שעות לאחר פרסום המדגמים, המלמדים בחלקם על ניצחונה של מפלגת כחול לבן, יוצא הלילה (שלישי) ראש המפלגה והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, בנאום ראשון.

"יותר ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן, העם שלנו והחברה שלנו בחרו לחבר ולהתאחד, לברוח מהפילוג ולחבור בשיתוף פעולה", פתח יו"ר כחול לבן את נאומו. "בבחירות יש מנצחים ויש מפסידים. לומר שלמרות המחלוקות אנחנו נתעלם מהמשקעים וכעסים שנצברו", אמר והוסיף כי יש "לכבד את רצון הבוחר והמפלגה הגדולה היא זו שצריכה לקבל מנדט מהנשיא להרכיב את הממשלה".

לדבריו, "אנחנו אולי חדשים אבל לא תמימים, אנחנו מבינים שצריך לחכות לתוצאות האמת אבל אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה", הצהיר גנץ. בדבריו, התייחס לאמירות במהלך הקמפיין שייחסו לו כישלון לאור היותו מועמד חסר כל ניסיון פוליטי. "אמרו שלא ניכנס לפוליטיקה - נכנסנו. אמרו שלא נתחבר - התאחדנו, אמרו שלא ננצח – ניצחנו. חברים, ניצחנו ונמשיך לנצח, אבל אני אגיד לכם איך - לא רק על פי הגודל אלא גם על פי הדרך".

גנץ הסביר כי הדרך בה הוא ירכיב ממשלה תהיה על ידי הענקת "כבוד לכולם, של כיבוד העבר, ההווה, ובנייה משותפת של עתיד". הוא הוסיף כי "אנחנו חייבים לזכור לשנות את השיח בדיוק כמו שהקפדנו בבחירות לשמר שיח מכבד גם כך בהמשך. קודם כל נרכין ראש ונכבד את החיילים שלחמו ושילמו את מחיר חייהם. נזכור שיש נעדרים שאנחנו מחויבים להביא גם אותם הביתה".

"אני אהיה ראש הממשלה של כולם ולא רק של אלה שהצביעו לי", הצהיר. "אף אחד לא צריך היום לחוש מודאג. הדבר היחיד שצריך לחשוב עליו הוא מה המכנה המשותף, איפה אנחנו יכולים להתחבר ועל בסיס של הבנה משותפת ורצון לקיים פה משהו חיובי נדע לדבר עם כולם לשתף פעולה ולקיים מערכת שלטונית הוגנת".

מאיר כהן, מספר 6 ברשימת כחול לבן לכנסת, אמר לאולפן ynet כי "התחושה מצוינת. יש מנצחים הערב, אני מבין שביבי כבר התחיל עם הספינים שלו. מעל מיליון איש הצביעו לכחול לבן, לגנץ, לקבוצה הנהדרת שלנו, זה מה שהעם רוצה".

גם צביקה האוזר, מקום 14 ברשימה, אמר: "זה ערב היסטורי, ישראל יוצאת מתקופה ונכנסת לתקופה חדשה של ישראל בטוחה. ישראל יוצאת מטראומה של ראש ממשלה שאחרי 13 שנה מנסה לכפות המשך שלטון שמטשטש בין העניין הפרטי לעניין לאומי. יש פה למעלה ממיליון אנשים שאמרו 'כן', הצביעו לשינוי במדינת ישראל והוא יגיע".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה