חדשות בארץ

המפלגות החרדיות יתמכו בממשלת ימין; דרעי סירב לשוחח עם מקורבי גנץ

הספקולציות בדבר התחברות אפשרית לגנץ-לפיד התבררו כדמיוניות: גם אחרי פרסום המדגמים, דרעי וליצמן ממשיכים להצהיר על מחויבותם לממשלת ימין בראשות נתניהו

  • ד' ניסן התשע"ט
אריה דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אריה דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניה,ו והודיע לו באופן ברור כי ש"ס תמליץ עליו לנשיא המדינה, ותתמוך בהקמת ממשלת ימין כפי שהתחייבה לפני הבחירות. בנוסף לכך, כתב חדשות 'כאן' עקיבא וייס, מדווח כי מקורבי גנץ ניסו ליצור קשר עם דרעי הערב, אך נתקלו בסירוב גורף, בטענה כי "דרעי תומך בנתניהו".

דרעי אמר הערב בכנס הניצחון של ש"ס: "אחרי שעזבתי את ביתו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, בדרך לכאן, הלכתי לציונו של מרן, ואמרתי לו 'אבא, שמרנו על מפעל החיים שלך. מילאנו את שליחותך, ברוך השם. ש"ס חיה וקיימת, ותמשיך את מורשת מרן. אני זוכר במוצ"ש, רק לפני 3 ימים, עמדנו שם על הציון של מרן, עם בנו שיבדל לחיים טובים, הרב דוד, שממש מסר את נפשו. כולכם שמעתם את הזעקה הגדולה שיצאה ממנו 'אבא, אבא, תפעל שחלילה המפעל לא ילך לאיבוד'".

בנוסף לכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם יו"ר דגל התורה', ח"כ משה גפני. גפני אמר לנתניהו כי יהדות התורה תמליץ עליו להרכיב את הממשלה הבאה. בהמשך נודע כי אנשי כחול לבן פנו למפלגת יהדות התורה, והציעו להתחיל במגעים להרכבת קואליציה. ביהדות התורה סירבו בנחרצות לנהל משא ומתן.

נתניהו שוחח גם עם ראשי מפלגות ימין אחרות, ואמר: "‫גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה"‬.

לפי המדגמים, המפלגות החרדיות שמרו על כוחן, והן צפויות להיות חלק אינטגרלי בממשלת הימין הבאה. בימים הקרובים יפגש ראש הממשלה עם ראשי המפלגות החרדיות, על מנת לגבש קווי ייסוד לקראת ההמלצה לנשיא המדינה.

תגיות:יעקב ליצמןאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה