חדשות בארץ

נתניהו: "גוש הימין ניצח ניצחון מובהק"

עם פרסום תוצאות המדגמים, החלו המועמדים לראשות הממשלה להתגושש ביניהם כשכל אחד טוען לניצחון הכתר. גנץ: "הנשיא רואה את התמונה"

מטה מפלגתי, הערב, עם פרסום התוצאות (צילום: פלאש 90)מטה מפלגתי, הערב, עם פרסום התוצאות (צילום: פלאש 90)
אא

"גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה", הכריז הערב (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דקות לאחר פרסום המדגמים המלמדים על פער לטובת גוש הימין". במקביל נמסר ממפלגת הליכוד כי ראש הממשלה החל במגעים עם ראשי המפלגות במטרה לצרפם לקואליציה בראשותו.

בעוד בליכוד צוהלים, יצא יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בהכרזת ניצחון משלו: ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו", אמר עם פרסום המדגמים המלמדים על ניצחונו האלקטורלי, כשב'חברת החדשות' פורסם כי הוא גרף ניצחון של 37 מנדטים. "יש מנצח ברור ומפסיד ברור", אמר גנץ והוסיף: "הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח".  גנץ גם הודה לפעילי מפלגתו: "תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח".

"אני חושב שישראל הערב היא ישראל שבטוחה בעצמה. ישראל שמרימה ראש ומתחילה מסע פיוס לאומי", אמר צביקה האוזר, חבר רשימת כחול לבן. לדבריו, "אמרנו את זה לפני הבחירות, נשוב ונאמר אחרי. תושבי יש"ע הם חלק מאותו מסע פיוס. תפקידנו לאחות מול מי שמנסה לזרוע פירוד וליצור שסע בחברה הישראלית". 

עם פרסום המדגם, מיהר ראש הממשלה נתניהו ליצור קשר עם יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן. בשיחה, הבהיר לו סגן השר ליצמן כי מפלגתו תמליץ עליו לנשיא המדינה. גדעון סער, שחזר זה עתה למפלגת הליכוד לאחר גלותו, אמר הערב בריאיון ל'חברת החדשות': "אני מאמין שיהיה לילה ארוך ובסופו גוש הימין ירכיב את הממשלה". סער גם קרא ליו"ר כולנו, משה כחלון, לתמוך בליכוד ולהמליץ על נתניהו לראשות הממשלה.

בעקבות מפלתה הצורבת ל מפלגת העבודה שהתרסקה מ-24 מנדטים שהחזיקה עד עתה, ל-6-8 מנדטים, במפלגה קוראים לעשות חשבון נפש. "מפלה קשה, התוצאה הקשה ביותר בתולדת המפלגת העבודה", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ'. "השמאל ספג מהלומה קשה ביותר ונצטרך לעשות חשבון נפש, שמחה ששיש סיכוי לחילופי שלטון", הוסיפה.

גם מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, מצירים על התרסקות מפלגתם החדשה שלא עוברת, לפי מספר מדגמים, את אחוז החסימה. חרף זאת, נשמע השר בנט מנסה לעודד את מצביעיו: "חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים", אמר. "יש לנו סבלנות, אמונה ועצבי פלדה. הימין החדש תעבור, ותעבור יפה. אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו. ‏איילת ואני מוסרים לכל תומכינו: אתם הקבוצה המדהימה ביותר שיש".

"הממשלה הזו תוציא את ימיה ותעשה המון טוב למדינת ישראל", אמר בצלאל סמוטריץ מאיחוד מפלגות הימין שזכתה ל-5-9 מנדטים לפי המדגמים האחרונים. "אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע הערב בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שהוא הולך להקים ממשלת ימין ושהוא בשום פנים ואופן לא הולך להקמת ממשלת שמאל, כפי שהיו מי שחששו". סמוטריץ' הודיע כי מפלגתו "תיכנס למשא ומתן מיידי עוד לפני ההמלצה לנשיא, כדי לוודא שממשלת הימין תהיה אכן ממשלת ימין".

תגיות:בחירות 2019מדגמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה