חדשות בארץ

דרמת המדגמים: כחול-לבן עוקפת את הליכוד, אך יתרון מובהק לגוש הימין

במדגם של מינה צמח מסתמן תיקו בין הגושים בעוד גנץ מוביל על נתניהו, במדגם של קמיל פוקס עולה כי ישנו תיקו בין המועמדים, בעוד שגוש הימין מוביל בפער דרמטי. וגם, הפתעה: לפי כל הסקרים, זהות מחוץ לכנסת

בחירות 2019 (צילום: פלאש 90)בחירות 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

רגע האמת: לאחר שלושה חדשים של מערכת בחירות סוערת, הלילה (שלישי) מגיעה הסאגה לקו הסיום. במדגם שפורסם בחדשות 13 ונערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, עולה כי הליכוד וכחול לבן מסיימות בתיקו כששניהם זוכות כל אחת ב-36 מנדטים. גוש הימין מוביל בפער ניכר על גוש השמאל וזוכה ל-66 מנדטים, בעוד שגוש השמאל עומד 54 מנדטים בלבד.

לפי מדגם זה, העבודה, ש"ס, חד"ש-תע"ל ויהדות התורה – 7 מנדטים. איחוד מפלגות הימין, הימין החדש, מרצ, כולנו וישראל ביתנו - 4 מנדטים. המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן זהות, רע"מ-בל"ד וגשר.

ממדגם שנערך על ידי מינה צמח ומנו גבע ממכון מדגם ופורסם ב'חברת החדשות', עולה כחול לבן מנצחת את הליכוד בפער ניכר של 4 מנדטים וזוכה ל-37 מנדטים, בעוד הליכוד זוכה ל-33 מנדטים.

הדרמה האמיתית בין המועמדים מסתמנת בגושים, שם עולה ממדגם זה - תיקו, כששני הגושים גם יחד זוכים ל-60 מנדטים.

ובזירת שאר המפלגות: יהדות התורה – 7 מנדטים. ש"ס, העבודה, חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד – 6 מנדטים. מרצ, איחוד מפלגות הימין וישראל ביתנו – 5 מנדטים. כולנו – 4 מנדטים. המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה הן הימין החדש, זהות וגשר.

על פי המדגם שפורסם ב"כאן", כחול לבן זוכה ל-37 מנדטים, בעוד שמפלגת הליכוד עומדת על 36 מנדטים בלבד. גוש הימין, לעומת זאת, זוכה להובלה של  64 מנדטים לעומת 56 של גוש השמאל.

שאר המפלגות: העבודה - 8, ש"ס ויהדות התורה - 7 מנדטים. חד"ש-תע"ל - 6 מנדטים, מרצ, כולנו ואיחוד מפלגות הימין - 5 מנדטים. ישראל ביתנו - 4 מנדטים. המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה הן הימין החדש, כמו גם גשר, זהות ובל"ד. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר בתגובה לפרסום המדגמים: "גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה".

גם יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, מסר: "ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו! תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח! אין אפשרות אחרת!".

תגיות:בני גנץבחירות 2019מדגמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה