חדשות בארץ

ליברמן על שביתת אסירי חמאס: "רוצים להתאבד מרצונכם? תפאדלו"

על רקע שביתת הרעב המתוכננת של אסירי חמאס, שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, אמר כי על הממשלה לחדד את המסר כי הרעב שהאסירים גזרו על עצמם לא תביא להם שום הישגים

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום (חמישי) בחשבון הפייסבוק שלו לשביתת הרעב של אסירי החמאס, המתוכננת לתחילת השבוע הבא.

"שביתת הרעב המתוכננת של אסירי החמאס בבתי הכלא, היא עוד נקודת מבחן של מדינת ישראל במלחמתה בטרור", אמר שר הביטחון לשעבר. "לא צריך להיבהל מהאיומים שלהם לא לשתות מים ולא צריך לשתף פעולה עם הפרובוקציה שלהם", קבע.

"לא צריך להאכיל אותם בכפיה, או לפנות אותם לבתי חולים. צריך להבהיר למחבלים חד משמעית: רוצים להרעיב את עצמכם? תפאדלו. רוצים להתאבד מרצונכם? תפאדלו. זו בחירה שלכם. שביתת הרעב הזו לא תביא לכם שום הישגים. שום מו"מ לא יתנהל תחת איום", אמר.

ליברמן אף הוסיף להסביר כי "המודל לדרך הטיפול בשביתת האסירים המתוכננת, צריך להיות המודל הבריטי. בשנת 1981 אסירי המחתרת האירית פתחו בשביתת רעב, אחרי שממשלת בריטניה בראשות מרגרט תאצ'ר הפסיקה את המעמד המיוחד שלהם כאסירים פוליטיים והסבירה שפעילות הטרור שלהם, אינה מעשה פוליטי, אלא פשע". הוא המשיך וציין כי "השביתה נמשכה שבעה חודשים ובמהלכה נמנעו הבריטים מלהעניק לשובתים טיפול רפואי והודיעו להם מראש, כי אם יתמידו ברצונם להתאבד, זו בחירה שלהם ושלטונות הכלא לא יכפו עליהם טיפול כזה. השביתה הסתיימה, אחרי שעשרה אסירים מתו כתוצאה משביתת הרעב וללא כל תנאי".

"ניתן לומר שאסירי חמאס – הרוצחים שיושבים בכלא הישראלי – יכולים להחליט עבור עצמם אם ברצונם למות או לחיות. זאת הבחירה שלהם. בחירה שהם לא השאירו לקורבנות שרצחו בדם קר", אמר. יו"ר ישראל ביתנו פנה בדבריו לבכירי הממשלה כשהוא טוען כי "זה בדיוק המסר שממשלת ישראל צריכה להעביר לאסירי החמאס. רוצים למות? אנחנו לא נפריע לכם!"

בתוך כך, ח"כ ליברמן, מי שבכהונתו כשר הביטחון החלו המגעים עם הממשל הרוסי להבאת גופתו של זכריה באומל, העניק היום ריאיון ל-ynet: "אין דבר נעלה יותר מלהביא חלל צה"ל לקבר ישראל", ציין. ליברמן מתח בדבריו ביקורת מרומזת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלדבריו לא שמר על עמימות: "עם כל הרצון של פוליטיקאים לרוץ ולספר לחבר'ה ולקחת קרדיט, זה מקרה אולטימטיבי שהשתיקה יפה לו. צריך לשמור על עמימות, יש עוד המון עבודה ומאמצים נוספים שצריך לעשות".

עם זאת, בריאיון שהעניק הבוקר לגלי צה"ל, ליברמן הדף את הטענות כי נתניהו יזם את עיתוי הפרסום בסמוך למועד הבחירות. "לא צריך לערבב שמחה ושמחה. אני חושב שאין שום קשר לבחירות. עדיף לוותר על הסקופים העיתונאיים והקרדיטים של הפוליטיקאים ולשמור על עמימות בנושא".

לדבריו, "זו המחויבות שלנו כמדינה, כצבא. צריך לעשות כל מאמץ, ויש לנו עוד הרבה מאמצים שחייבים לעשות אבל אין ספק שאתה רואה שבכל זאת אחרי הרבה שנים מצליחים להביא חייל צה"ל לקבר ישראל, אני חושב שבאמת דיינו".

תגיות:אביגדור ליברמןאסירי חמאסשביתת רעב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה