חדשות בארץ

נתניהו: שאננות הימין עלולה להוביל לעליית השמאל

בכנס סגור של הליכוד, ראש הממשלה תקף בחריפות את נשיא המדינה ריבלין כי הוא "רק מחפש תירוץ" להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ

ראש הממשלה בביקורו היום בשוק התקווה בת"א (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה בביקורו היום בשוק התקווה בת"א (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, דחק הערב (שלישי) במצביעי הימין לצאת ולהצביע, באומרו כי השאננות בימין עלולה להוביל לממשלה בראשות גנץ – כך נחשף בהקלטות שהגיעו לקשת 12.

"ריבלין רק מחפש תירוץ – פער של שניים, שלושה, ארבעה, חמישה מנדטים – והוא יפיל את זה על גנץ. זה מה שיהיה פה", אמר ראש הממשלה בכנס הסגור במטה הליכוד. "אני רואה בימין, בליכוד, שאננות - המספרים מוכיחים את זה. לא רק שלפיד וגנץ מנצחים אותנו בסקרים כרגע, יש להם פער של עוד כמה אחוזים שיבואו להצביע, חד וחלק. אם זה נמשך כך והליכודניקים לא יוצאים להצביע, אנחנו מפסידים את הבחירות", הזהיר.

בלשכת נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, תקפו בחריפות את האשמות נתניהו. "זהו ניסיון נוסף להטיל דופי בשיקול הדעת של נשיא המדינה באשר למימוש סמכותו החוקית", טענו. "גם הפעם נשוב ונבהיר כי הנשיא יקבל את החלטתו כלשון החוק וכרוחו, כפי שעשו כל נשיאי ישראל בעבר. זהו ניסיון בזוי נוסף לפגוע באמון הציבור בהחלטתו הממלכתית של הנשיא לאחר הבחירות. נשיא המדינה לא יתפתה לדברי חנופה, ולא ירא ממתקפות שכאלה, החוזרות ונשנות באופן חסר אחריות ומונעות משיקולים פוליטיים ציניים".

כזכור, דבריו של יו"ר הליכוד באים על רקע הפערים המשמעותיים בכל הסקרים – בהם מסתמן ניצחון אלקטורלי לרשימת כחול לבן לעומת הליכוד שמפגרת בכמה מנדטים. מבדיקות שנערכו עולה כי מצביעי כחול לבן חדורי מוטיבציה גבוהה יותר מהליכוד להתייצב בקלפי ביום הבחירות - במידה של 8%-10%. יש לציין כי על אף הניצחון האלקטורלי של כחול לבן, ברוב המוחלט של הסקרים לא נראה כי כחול לבן תצליח, טכנית, להרכיב ממשלה, זאת מאחר וגוש הימין מוביל בפער גדול.

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "נתניהו רואה את אותם סקרים פנימיים שאנחנו רואים ויודע שהוא מפסיד. כחול לבן קרובה מאי פעם לניצחון. מי שרוצה להחליף את נתניהו צריך שכחול-לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר בפער משמעותי".

תגיות:בני גנץרובי ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה