חדשות בארץ

ברזיל הודיעה על הקמת נציגות דיפלומטית בבירה

בדרך לשגרירות נוספת בירושלים? ברזיל הודיעה כי היא תשיק בקרוב נציגות סחר דיפלומטית בירושלים. נתניהו: "צעד ראשון לשגרירות בירושלים"

נתניהו ונשיא ברזיל, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו ונשיא ברזיל, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

משרד החוץ של ברזיל הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו לפתוח נציגות סחר דיפלומטית בירושלים. הנציגות תשמש כמעין שלוחה של השגרירות בתל אביב והיא תהווה הכנה לקראת העברת השגרירות הברזילאית לירושלים.

"ברזיל החליטה להקים משרד בירושלים לקידום סחר, השקעות, טכנולוגיה וחדשנות, כחלק משגרירותה בישראל", נמסר בהודעה. בדומה למהלך של הונגריה שנמנעה מלהעביר את השגרירות לירושלים, גם ברזיל פתחה נציגות סחר דיפלומטית בירושלים, ואילו הדרג הרשמי של שתי המדינות, ממשיך לפעול מתל אביב. בשיחות סגורות שקיים נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, הוא הסביר כי כמו שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נמנע במשך שנה מהעברת השגרירות, כך גם הוא יעשה זאת בשלבים.

לפמליית נשיא ברזיל הצטרפו שר החוץ של ברזיל, ארנסטו אראוחו, שר המדע והטכנולוגיה של ברזיל, מרקוס פונטס, והשר לענייני מודיעין ואסטרטגיה של ברזיל אוגוסטו הלנו. שר החוץ הברזילאי חתם עם שר התחבורה וממלא מקום שר החוץ, ישראל כ"ץ, על הסכם בנושא ביטחון ותעופה. בנוסף הוא חתם גם הסכם בנושא ביטחון פנים מול השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן.

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס חתם הסכם בתחום המדע והטכנולוגיה מול שר המדע והטכנולוגיה של ברזיל. ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא חתם על מזכר הבנות בנושאי סייבר מול השר לענייני מודיעין ואסטרטגיה של ברזיל.

במסיבת עיתונאים שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, אמר: "אנחנו בירושלים ואני מברך על ההחלטה שלך לפתוח משרד סחר טכנולוגיה וחדשנות, משרד רשמי של ברזיל בירושלים. אני רוצה להאמין שזה צעד ראשון לקראת פתיחה של שגרירות ברזיל בירושלים", אמר נתניהו לאורחו.

ברוך הבא בצל קורתנו אחי ז'איר, ברוך הבא לנשיא ברזיל ולמשלחתו. אני מאוד נרגש כפי ששרה ואני יחד עם בננו יאיר כשנוכחנו בהשבעתך.  אתה מייצג תקווה חדשה לברזיל. ברור מההחלטה שלך להיות פה שזו התחלה חדשה מדהימה ביחסי ברזיל-ישראל. אנחנו מרגישים שותפות של ערכים ותפישה בכל התחומים. מעל הכול אנחנו מרגישים את מה שהרגשנו מהעם בברזיל - תמיכה ואהבה גדולה".

נשיא ברזיל אמר: "הגעתי לכאן כאילו הגעתי הביתה. נראה שקראת לבן שלך (יאיר נתניהו. י"פ) על שמי". נתניהו העיר: "כרונולוגית זה נכון". בולסונרו הוסיף: "ברזיל ארץ ענקית ועשירה, זו הסיבה ששתי המדינות שלנו מתקרבות, מבחינה דתית, תרבותית ודמוקרטית".

תגיות:ברזילז'איר בולסונרו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה