חדשות בארץ

מקטע נוסף של כביש 6 בצפון הארץ נפתח לתנועה

קטע הכביש החדש תל קשיש-סומך הינו באורך של כ- 16 קילומטרים. עם פתיחתו, מגיע אורכו של כביש 6 לכ- 190 קילומטרים, המאפשרים נסיעה ללא רמזורים מבאר שבע בדרום ועד קריית אתא שבצפון

  • כ"ד אדר ב' התשע"ט
כץ בטקס חנוכת המקטע החדש (צילום: פלאש 90)כץ בטקס חנוכת המקטע החדש (צילום: פלאש 90)
אא

ביום שישי האחרון נפתח לתנועה מקטע נוסף של כביש 6, מתל קשיש עד מחלף סומך. עם פתיחת המקטע החדש, מגיע אורכו של כביש 6 לכ- 190 קילומטרים, המאפשרים נסיעה ללא רמזורים מבאר שבע בדרום ועד קריית אתא שבצפון.

קטע הכביש החדש תל קשיש-סומך הינו באורך של כ- 16 קילומטרים. הוא כולל שתי מנהרות, ברכסים ובאיבטין, באורך כולל של כ- 3 קילומטרים. בכל מנהרה שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. בנוסף כולל המקטע החדש את המחלף המשולב עמקים ומחלף גבעות אלונים, המקשר את כביש 6 עם כביש 70 במחלף סומך. קטע כביש זה מצטרף אל מקטע יקנעם-תל קשיש, שנפתח לתנועה לפני כארבעה חודשים. הקמתם של שני המקטעים נוהלה על ידי חברת "כביש חוצה ישראל". הביצוע נעשה על ידי חברת "שפיר הנדסה", בשיתוף חברת המנהרות האיטלקית "אימפרזה פיצרוטי". עלות ההקמה הסתכמה בכ- 2.5 מיליארד שקלים.

שני המקטעים מנוהלים על ידי זכיין "כביש 6 צפון". בנסיעה בקטע המנהרות, ממחלף שער העמקים עד מחלף גבעות אלונים, תונהג אגרה מופחתת. הנסיעה ממחלף גבעות אלונים עד למחלף סומך לא תחויב באגרה.

בטקס חנוכת המקטע החדש, שנערך ביום חמישי, השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ. בנאומו בטקס אמר כץ: "אנחנו מציינים בימים אלה עשור של השקעה חסרת תקדים בתשתיות התחבורה. בעשר שנים סגרנו פערים של עשרות שנים, וביצענו פרויקטים שהוזנחו על ידי ממשלות ישראל לדורותיהן. אנחנו מקדמים כיום פרויקטים תחבורתיים, בהיקף של יותר מ- 100 מיליארד שקלים: פרויקטים שתורמים לקיצוץ בהוצאות, לקיצור זמני הנסיעה ולשיפור איכות החיים של כולנו".

מנכ"ל כביש חוצה ישראל, דן שנבך, אמר כי בתוך ארבעה חודשים פותחת החברה שני מקטעים חדשים של כביש 6, באורך כולל של כ- 21 קילומטרים, אשר עומדים במבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים. "זהו פרויקט הנדסי מורכב, שלווה בתכנון וביצוע קפדניים, המשלב טכנולוגיות מתקדמות לניהול מערכות הבטיחות וניהול התנועה, בהתאם לנורמות הקיימות ברחבי העולם", ציין שנבך.

תגיות:כביש 6ישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה