חדשות בארץ

דיווח: 7 הרוגים לפחות בתקיפה הישראלית בסוריה

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי ההרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל משתייכים למיליציות הפרו-איראניות הפועלות בשטח סוריה. ככל הנראה, לפחות אחד מהם הוא אזרח איראני

  • כ"א אדר ב' התשע"ט
אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח לפני הצהריים (חמישי), כי בתקיפה אמש באזור העיר חלב שבסוריה – המיוחסת לישראל –  נהרגו לפחות 7 בני אדם.

מנהל הארגון, ראמי עבד א-רחמן, מסר לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי ההרוגים אינם בעלי אזרחות סורית, וכי הם משתייכים למיליציות הפרו-איראניות הפועלות בשטח סוריה. לדבריו, לפחות אחד מההרוגים הגיע מאיראן או מאפגניסטן.

על פי הדיווח, התקיפה כוונה כנגד מחסני תחמושת איראניים באזור התעשייה א-שייח' נג'אר, הממוקם בפרברי חלב. באזור נשמעו במשך זמן רב פיצוצי משנה בשל התחמושת הרבה שהתפוצצה. עבד א-רחמן הוסיף כי בקירבת המחסן נמצאת מפקדה של משמרות המהפכה האיראניים, אך לא ידוע האם היא הייתה מאוישת בשעת התקיפה.

כלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו אמש על תקיפה ישראלית באזור העיר חלב. בדיווח הראשוני של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א בסביבות השעה 23:35 נמסר כי נשמעו פיצוצים באזור שדה התעופה א-ניירב שבחלב. כעבור מספר דקות דיווח שליח הסוכנות בחלב על "תוקפנות אווירית" באזור התעשייה א-שייח' נג'אר, הממוקם בפרברים הצפון-מערביים של העיר, בסמוך לשדה התעופה. בהמשך אישרה התקשורת הרשמית כי מדובר במתקפה ישראלית וכי סוללות ההגנה האווירית "הגיבו למתקפה ויירטו מספר מטרות". על פי הגרסה הסורית הרשמית, לא היו נפגעים במתקפה. בתקשורת המקומית דווח על הפסקות חשמל נרחבות בעיר.

השר יואב גלנט התייחס הבוקר לידיעות לפיהן ישראל תקפה בסוריה. בראיון לכאן רשת ב' אמר גלנט כי האינטרסים של ישראל ברורים: "אנחנו לא לוקחים אחריות על דבר, אבל הודענו יותר מפעם אחת שלא נאפשר את הקמתו של צבא איראני בסוריה, לא את פתיחתה של חזית נוספת, חיזבאללה 2, ברמת הגולן, וגם לא העברת נשק מפר איזון מאיראן לחיזבאללה דרך אדמת סוריה".

תגיות:סוריהאיראןתקיפה ישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה