חדשות בארץ

גפני לגנץ: "מה שאתה לא מבין - אל תדבר"

בעקבות הצהרתו השערורייתית של יו"ר כחול לבן באיפא"ק, כי הכותל שייך לכולם, ח"כ גפני עולה למתקפה: "הכותל המערבי הוא לא דירה בסביון שמכניסים לשם כל מיני מפלגות או שברי מפלגות ועושים מזה מפלגה גדולה"

אא

יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, נאם אתמול (שני) באיפא"ק והצהיר כי יש להעניק שטח מהכותל המערבי לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות.

"אחדות היא הנשק הסודי שלנו. בברגן בלזן אף אחד לא שאל מי רפורמי ומי קונסרבטיבי, כשנלחמנו לא בדקנו למי יש כיפה מתחת לקסדה", אמר גנץ. "אני יכול לומר לכם בוודאות שהכותל המערבי גדול מספיק כדי להכיל את כולם", הכריז.

בעקבות דבריו השערורייתיים, תקף אותו היום (שלישי) חבר הכנסת, משה גפני, וקרא לגנץ שלא להתערב בנושאים "שהוא לא מבין בהם". לדבריו, "אני לא ייעצתי לך בנושאים שטיפלת בהם בהיותך רמטכ"ל, ולא ייעצתי לך בנושא של הצוללות (מתייחס להתבטאויותיו של גנץ בנושא. א"פ). יש לי בקשה אליך: אל תייעץ לנו על מה שקורה בכותל המערבי על גודלו וקדושתו". גפני גם תקף ואמר כי "הכותל המערבי הוא לא דירה בסביון שמכניסים לשם כל מיני מפלגות או שברי מפלגות ועושים מזה מפלגה גדולה". בדבריו, רמז גפני באשר לאפשרות ישיבת החרדים והדתיים בקואליציה בראשותו: "אל תהרוס את מה שבנית".

במהלך נאומו אמר גנץ כי "ירושלים המאוחדת" תמיד תישאר בירתה הנצחית של ישראל, כמו גם בקעת הירדן ורמת הגולן. "ירושלים היא ותמיד תהיה הבירה המאוחדת של ישראל; בקעת הירדן תמיד תישאר החזית הביטחונית של גבולות ישראל; לעולם לא ניסוג מרמת הגולן", הצהיר.

בהמשך דבריו התייחס הרמטכ"ל לשעבר למתיחות הביטחונית: "למרות שיש לנו את הצבא הטוב ביותר והחיילים הטובים ביותר, אם אנחנו מעוניינים בתקווה - אנחנו חייבים להיות מאוחדים. הדרך היחידה שניצחנו הייתה כאשר היינו מאוחדים".

יו"ר כחול לבן הוסיף איום מפורש לעבר איראן כשהוא שזר בדבריו דברי הלצה. "לא ניתן לכם להתבסס בסוריה ולא ניתן לכם לפתח נשק גרעיני. אתם מכירים את חבריי ואותי - ולא רק בגלל הטלפון הנייד שלי. במשמרת שלי אתם לא תהפכו למעצמה אזורית ולא נהסס להשתמש בכוח אם וכאשר נצטרך".

אנחנו נמשיך לתחזק את הצבא שלנו, אנחנו נשמור על היתרון הביטחוני שלנו, באוויר ביבשה, בים ואפילו מתחת לים. לאלה שרוצים לפתוח דף חדש - אנחנו פתוחים לשלום ולמו"מ עם כל מנהיג ערבי הוגן".

תגיות:בני גנץמשה גפניהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה