חדשות בארץ

בכיר בחמאס: שיגור הרקטה למרכז – ניסיון להשפיע על הבחירות בישראל

לדברי גורם בכיר בחמאס, שיגור הטיל לעבר השרון נעשה בהנחיה איראנית. בכיר במודיעין המצרי: "לאיראן פחות משנה מי ייבחר בישראל, אך הם מבקשים לייצר סדר יום פוליטי מדיני באזור"

אסמאעיל הנייה (צילום: סאדיק גולץ, שאטרסטוק)אסמאעיל הנייה (צילום: סאדיק גולץ, שאטרסטוק)
אא

גורם בכיר בחמאס שהתראיין היום (שלישי) ל'ישראל היום', טען כי השיגור שבוצע אתמול לעבר מושב משמרת בשרון היה במטרה להביא להדחתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"שיגור הרקטה למרכז היה ניסיון להשפיע על הבחירות וסדר היום הפוליטי בישראל - ואף להביא להדחת נתניהו והליכוד מהשלטון", טען בכיר חמאס. לדבריו, "ההערכה בעזה הייתה שישראל לא תצא למהלך בעזה שבועיים לפני הבחירות", ומשכך נקל לשער את גודל הפתעתם כשגילו כי ישראל דחתה על הסף כל ניסיון מצרי להסדרה.

בתוך כך, גורם בכיר במשלחת המצרית המנהלת מגעים להסדרה עם חמאס, שלל את האפשרות כי מדובר בירי בשוגג. בשיחה שקיים עם 'ישראל היום', טען כי "האפשרות שירי הטיל ביום שני לפנות בוקר לא היה ידוע לבכירים בהנהגת חמאס - סבירה בהחלט. ואולם, ראשי הזרוע הצבאית של חמאס היו מודעים לכך ואף היו מתואמים בעניין עם הנהגת הג'יהאד האסלאמי, שהובילה את המהלך".

עוד הוסיף בכיר המודיעין המצרי כי "לפי כל האינדיקציות שלנו, איראן עומדת מאחורי ההוראה לשגר את הטיל לשרון, קודם כל כדי לפגוע במאמצים המצרים להביא לרגיעה ולהסדרה בעזה, ואף כדי ליצור כאוס פוליטי בישראל שבועיים לפני הבחירות. לאיראן פחות משנה מי ייבחר בישראל, אך הם מבקשים לייצר סדר יום פוליטי מדיני באזור".

"קהיר העבירה לחמאס מסר חריף, שלפיו אם הארגון ישבור את הכלים ויגיב לתקיפות ישראל בעזה לאחר הירי לשרון, באופן שיביא להסלמה עד כדי מערכה צבאית נוספת - מצרים תמשוך את ידה ממאמצי הפיוס הפנים-פלשתיני וממגעי התיווך מול ישראל", מסר הגורם המצרי.

את גודל ההפתעה בצד החמאס שנוכחו לגלות כי ישראל לא מתכוונת לסגת, ניתן לראות בעדותו של בכיר בחמאס שטען כי "ההנהגה כולה ירדה למחתרת החל מהנייה וסינוואר ועד בכירי השדרה הפיקודית של הזרוע הצבאית של חמאס". לדבריו, הערכה בצד הפלסטיני כי ישראל עלולה לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים. הוא הסביר כי זו הסיבה לכך שבשעות הראשונות היה חוסר אחידות בהודעות באשר לסיבת השיגור. "לא היה מי שיספק תשובות כיוון שכל מקבלי ההחלטות היו במקומות המסתור שלהם מחשש שיחוסלו", הסביר.

לדברי הבכיר בחמאס, "המסר שקיבלנו מהמצרים היה שישראל דוחה את כל ההצעות למשא ומתן להפסקת אש. ההודעה של חמאס על כניסתה לתוקף של הפסקת אש הייתה למעשה יוזמה של הנהגת חמאס - בהוראת המתווכים המצרים. זאת, בניסיון להראות לישראל שהמצרים מסוגלים לגרום להנהגת חמאס לקבל החלטות".

תגיות:איראןחמאסאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה