חדשות בעולם

חקירת קשרי טראמפ-רוסיה: התובע המיוחד קבע כי הנשיא חף מכל פשע

התובע הכללי של ארצות הברית הגיש לקונגרס את דו"ח חקירת קשרי טראמפ-רוסיה. על פי הדיווחים, בדו"ח נקבע כי אין ראיות שמאשימות את הנשיא טראמפ בקנוניה

טראמפ ופוטין (צילום: שאטרסטוק)טראמפ ופוטין (צילום: שאטרסטוק)
אא

התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, הגיש הערב (ראשון) את סיכום דו"ח התובע המיוחד, רוברט מולר, בעניין חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016.

על פי הדלפות של מספר חברי קונגרס, בדו"ח נקבע כי לא נמצאו ראיות הקושרות את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בקנוניה כלשהי עם ממשלת רוסיה במאמץ להשפיע על מערכת הבחירות לנשיאות. על פי הדיווחים, בדו"ח נטען כי "החקירה לא העלתה שחברים בקמפיין טראמפ קשרו קשר עם ממשלת רוסיה או תיאמו עמה פעולות שמטרתן להתערב בבחירות".

לדברי יו"ר הוועדה המשפטית בקונגרס האמריקני, ג'רי נדלר, "הדו"ח לא מאשים את טראמפ בביצוע פשע ומנגד גם לא פוטר אותו". נדלר, שהיה ראשון חברי הקונגרס שהדליף את הדו"ח, טען כי הדו"ח שהועבר ממשרד המשפטים היה "קצר מאוד".

חקירת "רוסיה גייט", שנמשכה כשנתיים, התקרבה לקו הסיום כשביום שישי הגיש התובע המיוחד, רוברט מולר, את דו"ח החקירה לידי משרד המשפטים. לפי ההדלפות בכלי התקשורת, מולר לא דרש בשלב זה להגיש כתבי אישום - מעבר למה שכבר הוגש כנגד מקורבי טראמפ.

עם זאת, יש להדגיש כי טרם ברור האם מדובר בהכרח בקיצה של הפרשייה המסועפת, זאת מאחר ותתכן אפשרות שהחקירות יעברו לטחנות הצדק האמריקניות, שם צפוי תהליך ארוך. זאת ועוד, על פי הדיווחים, מולר סימן מספר נקודות שלטענתו היו בתחום סמכות החקירה שלו ואשר לא נחקרו, עובדה אשר עלולה לעמוד לרועץ במידה והקונגרס יחפוץ לפתוח בחקירה משלו.

כזכור, מולר מונה לחקור את הטענות לפיהן רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ב- 2016 לטובת דונלד טראמפ, וכי גורמים רוסיים קיימו קשרים עם צוות הקמפיין של טראמפ. במסגרת החשד שהביא לחקירה עלה כי רוסיה פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית והפיצה מידע כוזב על המועמדים הדמוקרטים ברשתות החברתיות. במסגרת החקירה שהתנהלה בשנתיים האחרונות, נחקרו 34 מעורבים ושלוש חברות. במהלך החקירות נאלצו מקורביו של הנשיא טראמפ להודות בשורה של עבירות חמורות ונגד חלקם כבר הוגשו כתבי אישום. טראמפ מכחיש בתוקף כל קשר ל"קנוניה", וטוען כי עצם פתיחת החקירה מהווה "ציד מכשפות".

תגיות:דונלד טראמפרוסיה גייטרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה