חדשות בארץ

מבוכה בצה"ל: התושבים זעמו וצה"ל נאלץ להסיר את המיגוניות שהוצבו ביו"ש

תושבי יו"ש נדהמו לגלות כי צה"ל החליט להציב מיגוניות בתחנת האוטובוס בגבעת אסף בעקבות הפיגוע שארע במקום. דובר צה"ל: מדובר ביחידת מיגון בודדת אשר תוסר היום

חיילי צה"ל בגבעת אסף (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)חיילי צה"ל בגבעת אסף (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

זעם התעורר בקרב תושבי יהודה ושומרון לאחר שגילו כי היום (רביעי) הוצבו מיגוניות בתחנה בגבעת אסף – לאחר פיגוע הירי בדצמבר האחרון שבו נרצחו שני יהודים. הזעם גבר כאשר נודע כי צה"ל מתכוון לעשות זאת בכל רחבי יהודה ושומרון.

"בושה. אנו תושבי יהודה ושומרון מביעים באופן ברור וצלול שאין בדעתנו ל'התגונן' ולהתחבא מאחורי תחנות המיגון החדשות המוצבות בימים אלו בתחנות השונות ביו"ש. הצבת תחנות אלו מהווה כניעה נוספת לטרור הערבי ומשדרת חולשה והתרפסות שסופן לעלות בקורבנות נוספים. אנו דורשים באופן חד-משמעי להסיר את תחנות המיגון, להפסיק את מדיניות ההתגוננות הרופסת ולטפל בטרור באופן נחוש וביד קשה. אנו מטילים חרם על תחנות אלו וכף רגלינו לא תדרוך בהם", אמר פעיל הימין, עזרי טובי.

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, אמר: "‏כך נראית הבוקר תגובה לפיגוע בגבעת אסף במדינה שהולכת ומאבדת את הכבוד הלאומי שלה. חייבים לעבור מהכלה להתקפה, מהגנה לריבונות".

גם ראש מועצת בית אל, שי אלון, גינה את המהלך: "לצערי ככה נראית פשיטת רגל ביטחונית. אנחנו מעריכים את צה"ל, המפקדים והחיילים משקיעים מאוד, אבל נראה שיש מי שחושב רק איך להגן ולא גם איך להתקיף. לא ייתכן שנסתתר מאחורי מיגוניות בתחנות אוטובוס. מה השלב הבא, מיגוניות אישיות לרכבים? מיגוניות אישיות לקונים במרכזי הקניות בגבע בנימין? אני קורא לממשלה לממש את זכותנו כאן באזור, להפעיל אמצעים תקיפים יותר נגד הטרוריסטים, להציב מחסומים ביציאה ובכניסה משטחי A. רק אם נהיה נחושים והתקפיים כמו שהיינו בעבר נצליח למגר את הטרור".

בעקבות הביקורת החריפה, דובר צה"ל מסר כי "מדובר ביחידת מיגון בודדת בצומת אחד בלבד אשר תוסר היום. מעבר לכך לא הוצבו מיגוניות חדשות".

כזכור, מהלך הצבת המיגוניות בא לאחר שבמהלך גל הטרור ב-2015 הוחלט במערכת הביטחון להציב בטונדות בכל הטרמפיאדות ביהודה ושומרון. על אף הביקורת הרבה שנשמעה מהתושבים אשר כינו זאת כמבצע "ממגנים את עצמנו לדעת", בצה"ל לא ייחסו לכך חשיבות והמשיכו במהלך. אלא שכאן, יש להניח כי מדובר בעליית מדרגה.

תגיות:צה"ליהודה ושומרוןמיגוניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה