חדשות בארץ

נתניהו משיב אש: "לפיד וגנץ בפאניקה"

על רקע הביקורת הנשמעת ממפלגת כחול לבן, ראש הממשלה הטיח בגנץ כי ייאושו הוא שגורם לו לרדת "לשפל חדש". נתניהו קרא לגנץ לחשוף בפני הציבור את המידע שהיה על הטלפון שנפרץ

נתניהו בהצהרתו לתקשורת (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו בהצהרתו לתקשורת (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בהצהרה מיוחדת ממעונו בירושלים, תקף היום (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את טענותיהם של ראשי כחול לבן.

בפתח דבריו שיבח ראש הממשלה את כוחות הביטחון שהביאו ללכידתו וחיסולו של המחבל מהפיגוע באריאל. בהמשך דבריו עבר להתייחס על האשמות שהטיחו בו ראשי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ.

"בימים האחרונים הייאוש של לפיד וגנץ הביא אותם לשפל חדש. הם מנסים בכוח להנשים פרשה שנבדקה עד תומה עם כל המידע ושנקבע לגביה באופן חד משמעי שלא נפל רבב בהחלטותיי", אמר ראש הממשלה ביחס לטענה שהאשימה אותו בשיקולים זרים בפרשיית הצוללות.

"אין פה שום מידע חדש, דבר חדש, חוץ מדבר אחד - הפאניקה של לפיד וגנץ", אמר ראש הממשלה כשהוא מתייחס לפרשת הפריצה האיראנית לטלפון הנייד של גנץ. "מה הסיבה לפניקה הזאת? התשובה ברורה. לפיד וגנץ בפאניקה משום שאיראן פרצה לטלפון של גנץ ולקחה ממנו חומרים רגישים. ההיסטריה של לפיד וגנץ מעלות שאלות קשות".

"גנץ - מה אתה מסתיר מהציבור הישראלי? מה האירנים יודעים עליך?", תהה ראש הממשלה. "באיזה חומר הם מחזיקים? למה לא סיפרת את הדברים לשותפיך למפלגה כשהשב"כ עדכן אותך. מה היה לך להסתיר מהם? האם עשית שימוש חסר אחריות בטלפון שלך? כשאתה יודע שהמכשירים הללו נגישים לשירותי הביון של האויב. ומעל הכול, איך תעמוד כראש הממשלה נגד איראן כשאירן מחזיקה עליך חומר רגיש. זה לא עניין רכילותי, זה עניין של ביטחון המדינה".

"הדרך היחידה שלא תהיה נתון לסחיטה זה שתחשוף עכשיו בפני הציבור את הדברים. בני גנץ, אני אומר את זה בצער אבל יש לך בעיה עקבית של היעדר שיקול דעת. איפה היה שיקול הדעת שלך כשהשתתפת באירוע הזיכרון המביש שהעמיד בשורה אחת את חללי צה"ל ואת ההרוגים הפלסטינים בצוק איתן? איפה היה שיקול הדעת שלך כשתמכת בהסכם הגרעין עם אירן?", אמר נתניהו.

ראש הממשלה אף קרא למועמד לראשות הממשלה לחשוף את המידע שהיה על הטלפון שנפרץ: "אינך יכול לבקש את אמונם של אזרחי ישראל בלי שתחשוף ביניהם את כל האמת. "ישראל צריכה ראש ממשלה חזק ולא סחיט, שיוכל לעמוד מול איראן".

בתוך כך, יו״ר ועדת חוץ וביטחון וראש השב״כ לשעבר ח״כ אבי דיכטר התייחס היום לפריצה האיראנית למכשיר הנייד של גנץ וקבע כי מדובר בפרשייה שעלולה לפגוע בביטחון המדינה במידה וגנץ ייבחר לראשות הממשלה: ״אני מדבר כאן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון וכראש השב"כ לשעבר. האירוע הזה יוצא דופן וחריג. אני איש ביטחון כבר 48 שנים".

"אני לא זוכר תקדים שבו מדינת אויב בסדר גודל של איראן, מעצמה אזורית בתחום הסייבר, פרצה למכשיר הטלפון של מי שרואה עצמו מתמודד על תפקיד ראש הממשלה. הדבר נחשף על ידי שירותי המודיעין בישראל", אמר דיכטר. לדבריו, "זה לא יהיה המקרה הראשון שבו שירותי ביון עשו בחומר רגיש שימוש לצורכי סחיטה". הוא הוסיף כי "המחשבה שראש ממשלה בישראל יהיה נתון לסחיטה מצד האויב מספר 1 של ישראל היא מחשבה בלתי נתפסת ובלתי מתקבלת על הדעת.

דיכטר הצטרף לקריאת ראש הממשלה לחשוף את המידע: "הדרך היחידה שאני מכיר שעשויה לפוגג את נפץ הסחיטה היא לשים את הדברים כהווייתם על השולחן הציבורי במדינת ישראל".

כזכור, בסדרת הראיונות שהעניק אתמול יו"ר כחול לבן לכלי התקשורת, הוא שלל את הטענה כי הוא עלול להיות נתון לסחיטה מאחר ואין מדובר במידע מסווג אלא במידע אישי.

גנץ אף רמז כי לדעתו אין מדובר בפריצה איראנית: "אני חושב שצריך לעשות חקירה לכל הפרשה הזאת", אמר גנץ. "אני יושב חצי שנה אחרי שהשב"כ מספר לי שהייתה איזושהי בעיה ואני מטפל בה. מישהו הולך וחושף מידע שהמקור שלו, אני אומר לך, הוא מקור שצריך לשים לב אליו. לא עוסקים בו. הלוואי וזה יתברר כשימוש פוליטי בלבד ולא שימוש פוליטי בזדון".

תגיות:בני גנץהצהרהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה