פעילות הידברות

לא נותרה ברירה: ברגע האמת ה"אביונים" נחשפים!

שלושה סיפורים על שלושה אביונים שהסכימו שנביט עליהם לרגע אחד, ונבין מה באמת מסתתר מאחורי צמד המילים הפורימי "מתנות לאביונים". חובת קריאה לפני פורים

  • ט' אדר התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

יש להם פרצופים ושמות, יש להם החיים שלהם והלב הכואב.

אביונים.

אביונים זו מילה כללית מדי. היא לא ממש מדברת אלינו, וגם לא מגדירה כלום.

מי הם האביונים הללו, ומהן המתנות שאנו מעניקים להם בחג הפורים, עד כדי כך שזו אחת המצוות החשובות ביום הזה?

תכירו את שירן. היא בת 26, אמא לאיתן, בן עשרה חודשים.

על פי התכנון המקורי שלה, הוא לא היה אמור להיות בחיים בכלל. אבל אז המתנדבות המסורות של מחלקת אמ"א מצאו אותה, ומאז הן האוזן הקשבת שלה, מביאות לה את התמיכה הדרושה, גם כלכלית, עד כמה שניתן.

איתן מתוק כל כך, והיא לא מתחרטת לרגע. אבל הקושי הכלכלי גדול, ועכשיו, כשיש לה תינוק בבית - הוא קשה הרבה יותר. בעלה לא בבית, אתם לא ממש רוצים לדעת איפה הוא.

עכשיו פורים מתקרב. בשעה שאתם מתכוננים לימים השמחים, היהודייה הזו - לבד. לבד, בלי משפחה תומכת ובלי אף אחד שידאג לה. כל שקל מחושב אצלה היטב, והיא ממש חוסכת מעצמה בשביל האוכל של התינוק וכל מה שדרוש לו. היא אמא מסורה. על עצמה היא כבר לא ממש חושבת.

מי ידאג לה?

לא הייתם מדביקים לה את התואר "אביון", אבל מה לעשות, שכשאנחנו רואים אנשים ברחוב, אנחנו לא יודעים עליהם כלום.

* * *

רוני וגאיה הם זוג ממש נהדר.

הם התקרבו ביחד ליהדות, והחלו לשמור תורה ומצוות לפני כ-10 שנים.

הכל נראה טוב ויפה אצלם, עד שמכירים את רפי הקטן, הבן שלהם בן ה-7, שביום בהיר התגלתה בגופו מחלה קשה. בבת אחת כל החיים שלהם החלו לקרוס, והם נשאבו למלחמה על החיים שלו.

בעבודה אולי מבינים קצת, אבל עדיין לא מחלקים משכורות בחינם למי שלא מגיע, ובנוסף מתחילות הוצאות חדשות על כל מיני דברים רפואיים, שבעזרת השם לא נדע לעולם.

רפי אולי מראה סימנים של שיפור ברוך השם, אבל המצב שלהם ממש לא.

אין להם כסף לכלום. פשוט אין.

ועוד לא דיברנו על הילדים האחרים בבית, שדורשים את שלהם מאבא ואמא.

הם  מתפוצצים מבפנים, הלחץ גומר אותם. גם ממצבו הבריאותי של הילד וגם מהניסיון להחזיק את הראש מעל המים עד כמה שאפשר. לכו תתמודדו עם מכתב התראה של חברת החשמל לצד אינספור מסמכים מבית החולים.

כמה אפשר?

אז נכון, אנשי הידברות הוציאו אותם לשבת של רוגע, אבל ברור שזו רק נקודת אור וכוח אחת בתוך מלחמה ענקית.

פורים? הלוואי שהם יכלו להרגיש משהו.

הראש שלהם נמצא במקום אחר לגמרי, וגם אם הם ירצו להרגיש קצת שמחה, אין להם האפשרות לרכוש עכשיו אפילו לא סעודה נורמלית, בטח לא כשהתקציב הדל שלהם לא יכול להכיל גם שבת וגם חג באותו שבוע.

* * *

באחת הערים בדרום הארץ גרה המשפחה של הרב יוסף. הוא יהודי תלמיד חכם. איש מיוחד שמשתדל לעזור לזולת בכל דבר. יש אפילו כאלה שמבקשים ממנו ברכה. הרב יוסף הוא צדיק אמיתי. בודדים יודעים באמת על מה הוא ויתר לפני שנים כדי להפוך ליהודי שומר תורה ומצוות, והיום, כל מה שהוא רוצה זה לשבת וללמוד תורה. את המקצוע שהיה לו הוא לא ממש הצליח לקיים בהיותו יהודי ירא שמיים, אבל זה לא מנע ממנו להמשיך בכל הכח. יש לו גם ילדים, ברוך השם, הולכים בדרך התורה. לא תראו על הפנים שלו עצב.

אבל בפנים משהו כבוי.

אצל רבים הפרנסה אינה בשפע, אבל אצלו היא ממש לא מספקת.

לפעמים יש כאלה בשכונה, שאוהבים לשמוע ממנו דברי תורה ונותנים לו משהו, קצת סיוע. "שתזכו להיות תמיד רק מהנותנים!", הוא מברך אותם באהבה ועוד קצת נצבט בלב שלו.

בפורים הוא פשוט נועל את הדלת. מוטב שיחשבו שהוא לא בבית, משיפתח להם את הדלת ולא יהיה לו מה להחזיר להם כמשלוח מנות.

זה נשמע לכם סיפורים, אה?

אין לכם מושג כמה ניסינו פשוט לקצץ בתיאורים. אלו ימים של שמחה, ואין לנו רצון להעציב אתכם. בהוראת הרבנים, טשטשנו מעט פרטים של סיפורים אמתיים בהחלט, שהכאבים הגדולים והמחסור האיום בהם לא נכתבו כאן.

תשאלו את הרב זמיר כהן על המקרה שהגיע אליו לפני כמה שבועות, עם ילדים שהגיעו יום אחרי יום לתלמוד התורה בלי לחם, כן, בלי לחם. הדבר הפשוט הזה, שעולה לנו בסביבות החמישה שקלים, תכפילו בשישה ימים, זה סכום שלמי שאין - פשוט אין אותו. שמתם לב שהמחיר של הלחם התייקר בכמה אחוזים? אם לא, תגידו תודה. יש כאלה שזה בשבילם כאב לב.

גם שירן, גם רוני וגאיה וגם הרב יוסף יזכו למתנות לאביונים על ידי מחלקת החסד של הידברות, בזכות יהודים שכבר הבטיחו את קיום המצווה בהידור על ידי השליח הטוב, הרב זמיר כהן.

אז אולי באמת נעצור. לא נכתוב גם על עינב, בת ישראל שחולצה מכפר עוין בו עברה גיהינום על ידי "בעלה" וכיום מנסה לשקם את החיים; לא נכתוב על מיכאל היקר שממש מנסה בכל הכח להחזיק את הבית שלו; וכמותו גם אילנה, גרושה שממש עושה את כל מה שהיא יכולה בשביל הילדים היקרים שלה.

אז בואו באמת לא נדבר עוד על צרות וכאבים. אמנם זה לא "יעלים" להם את החיים הללו, אבל רק נבין שמצוות "מתנות לאביונים" היא לא סתם.

ויותר מזה - בתוך כל האביונים, יש אלו שהם עוד יותר בודדים ו"שקופים", כאלה שגם הצדיקים שמחלקים צדקה עלולים לא לשים לב אליהם.

תעצרו לרגע אחד את השמחה המבורכת אצלכם. תחשבו לדקה על אלו שאתם הולכים לקיים איתם את מצוות מתנות לאביונים. תבינו שהשפע והברכה הניתנים בזכות מצוות מתנות לאביונים, הם בכוונה כל כך מיוחדים.

כי יהודי יודע לשמוח בלי לעצום עיניים ולהתעלם מהכאב הנורא של האחרים.

כי גם אם לכם בעצמכם קשה ולא הכל חלק, כי גם אם עכשיו אולי חשבתם בקושי לצאת ידי חובת מצוות מתנות לאביונים – עדיין תוכלו ברגע אחד לקיים את מצוות הפורים בהידור.

אל תהססו, פנו עכשיו אל מוקד המתנות לאביונים ותמנו את הרב זמיר כהן לשליח שלכם לקיים את המצווה הזו בהידור.

ובעזרת השם, תבורכו שבזכות זה תמיד, אבל תמיד, תהיו אך ורק בצד הזה של הנותנים.

פורים כשר ושמח, יהודים.

בואו לקחת חלק במצווה החשובה של מתנות לאביונים ביום הפורים. הרב זמיר כהן יהיה השליח שלכם למסירת תרומתכם למען האביונים, ובשיאו של היום יונחו כל השמות על שולחנם של מרן שר התורה הרב קנייבסקי והרב זמיר כהן. וכן שליחי הידברות יתפללו עבורכם בציון מרדכי ואסתר.

לתרומה טלפונית חייגו עכשיו 073-222-1212 או לחצו כאן

תגיות:מתנות לאביוניםפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה