חדשות בארץ

גנץ בראיונות לתקשורת: ידעתי על הפריצה לטלפון כבר לפני חצי שנה; נגיע ל-40 מנדטים

יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין לכלי התקשורת הגדולים, כשבמרכז הראיונות השונים הוא נשאל לגבי הפריצה האיראנית לטלפון האישי שלו ולגבי ישיבתו עם נתניהו. הליכוד: "לא יוכל לעמוד מול האיום האיראני"

בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בסדרת ראיונות שהעניק היום (שלישי) לכלי התקשורת המובילים, יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, הוא טען כי פרסום הפריצה לטלפון הנייד שלו נעשה בידי גורמים פוליטיים, וכהוכחה לכך הוא טען כי כבר לפני חצי שנה הוא עודכן על כך.

"עניין הטלפון הזה הוא באמת עניין משני למה שאנחנו מדברים. לא נמצא שם חומר ביטחוני. אני לא נתון להשפעה כתוצאה ממה שיש בתוך החומר הזה. אין שם שום דבר שמפריע לתפקוד שלי כאיש ציבורי ואת ענייניי הפרטיים אני אנהל בנפרד", אמר הרמטכ"ל לשעבר בראיון ל'חברת החדשות'. עם זאת, כשנשאל בראיון ל-ynet מדוע אם כן לא סיפר זאת לשותפיו לרשימה, הוא השיב כי "אין מה לעדכן כשזו פרשה אישית, יש מה לעדכן כשזו פרשה פוליטית".

גנץ אף רמז בדבריו כי מי שאחראי לכך הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני יושב חצי שנה אחרי שהשב"כ מספר לי שהייתה איזושהי בעיה ואני מטפל בה. מישהו הולך וחושף מידע שהמקור שלו, אני אומר לך, הוא מקור שצריך לשים לב אליו. לא עוסקים בו".

"השימוש בכלים האלה לצרכים פוליטיים הוא שימוש שיכול להביא אותנו לתהומות נשייה שאנחנו לא רוצים להימצא שם. עם הדברים שלי אני יודע להסתדר. יש לי משפחה נהדרת, יש לי ילדים נהדרים. אשתי תומכת בי מפה ועד להודעה חדשה. אם אנשים מחפשים שאני אפרוש, הם התבלבלו. אני מתכוון לשרת את מדינת ישראל. שום "באמפ" לא יעשה לי את הסיפור הזה", אמר יו"ר כחול לבן.

בהתייחס להשפעת מצבו המשפטי של ראש הממשלה על מערכת הבחירות, טען גנץ בראיון ל- ynet כי נתניהו לא יהיה ראש ממשלה. לדבריו, "השימוע ממילא ייקח אותו לכתב אישום והסיפור גמור". בנוגע לסתירות שנתגלו בהתבטאויותיו בנוגע לישיבה עם נתניהו, גנץ אמר כי "להתבטאות שני חלקים - משפט הפתיחה הזה של גרסת היועמ"ש, והממצאים האחרונים. הכוונה הייתה לממצאים האחרונים". עוד הוסיף כי "הסיטואציה שעליה דיברתי רק החמירה".

בהתייחס להתבטאותו בהקלטות מהכנס הסגור כי הוא מוכן לתת למפלגות החרדיות 'הכל', הסביר גנץ כי "בהקלטה הזו יש את החלק של הדרישות שלי. אמרתי שיהיה חלק שהם ימלאו ויהיה חלק שאני אמלא. וכשאקים את הממשלה אני אשב עם החרדים, הם אנשים יקרים בעיניי וצריכים למצוא הדרך לשבת ביחד".

לאחר פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר העמדתו לדין של ראש הממשלה בשלושת התיקים, מיהר גנץ לצאת בהצהרה החלטית כי לאור "הנסיבות שנוצרו" הוא לא מתכוון לשבת עם נתניהו. עם זאת, שרת המשפטים איילת שקד טענה כי "הנסיבות שנוצרו" עלולים להשתנות לאחר הבחירות כשהנשיא טראמפ יניח על שולחן הממשלה את הסכם השלום - עובדה, שלדבריה, תאלץ את גנץ להצטרף לממשלה ולתמוך במהלך. הערב, כאשר גנץ נשאל האם גם במצב כזה הוא ימשיך לשבת באופוזיציה, הוא מסרב להשיב על כך בתשובה החלטית: "אני אנצח. ארכיב ממשלה. הממשל האמריקאי יציג מה שהוא רוצה להציג, אני אלמד את הנתונים ואני אקח את ישראל בדרך שבה אני מאמין. כן חתירה למיצוי הסדרים מדיניים, כן שמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית, הבטחת הביטחון בכל צעד שאנו עושים".

במפלגת כחול לבן ניכרת ירידה דרמטית בסקרים כשבחלק מהסקרים הליכוד גובר עליה. בראיון, גנץ דחה את הנתונים וקבע: "המספרים מתניידים וניידים. כמו שאתה מכיר מערכות בחירות, בוא נסתכל על התזה והאגדה הזו שנקראת בנימין נתניהו. אומרים יש רק ביבי, בוא נבדוק. אמרו שבני גנץ לא ייכנס לפוליטיקה - נכנס. אמרו שלא יקים מפלגה משלו - הקים. אמרו שלא יחבור לאף אחד - חבר. אמרו שאי אפשר לעשות איחוד, לכל אחד יש אגו גדול מדי - יש. אמרו ששאף אחד לא יכול להוביל על נתניהו - הובלנו כל הקמפיין".

"כתוצאה מהתליך החבירה יש תנועה מסוימת, אני מבין את העניין, אבל גם רואה מה קורה בחוץ. גבי חוזר עכשיו מעכו, אנשים מטורפים שם, עיר ליכודית. אנחנו רואים מה קורה במקומות אחרים - בתי ספר... ולכן אני אומר, אנחנו שלושה שבועות מהבחירות, הפנדלום הזה ימשיך לעבוד, אנחנו נעלה ונגיע ל-40 מנדטים. ב-40 האלה נשנה את מדינת ישראל. ב-40 מנדטים אנחנו נשים בקבינט את בוגי, את גבי, אותי, את יאיר - ואם לא יהיה ככה מירי רגב תשב שם עם סמוטריץ'. אתה חושב שאנשים לא רואים את זה?", אמר הרמטכ"ל לשעבר.

כשנשאל גנץ לגבי תכניותיו המדיניות ועל כך שהוא מרבה לתקוף את מדיניותו הביטחונית של ראש הממשלה נתניהו, זאת בזמן שהוא בעצמו אינו מציג אלטרנטיבה הולמת, אמר גנץ כי"יש תוכנית ויש מערכת ביטחון שצריכה לקבל הנחיות. אני לא רץ לקפוץ על הוראות הפתיחה באש שאיזשהו שר מנסה לספר לרמטכ"ל מה צריך לעשות. במובן הזה אני יודע שרמטכ"ל יודע מה צריך לעשות. יש שאלה של מדיניות. אם המדיניות היא לקחת שלוש וחצי שנים של שקט שממשלה בראשותו של נתניהו במבצע צוק איתן, ביחד עם בוגי ואיתי, בעבודה יד טובה יחד, בהידוק שורות כמו שצריך ברגעים כאלה, מביאים תוצאה - ושלוש וחצי שנים מדינת ישראל לא עושה איתה כלום".

ובמענה לשאלה החשובה מכולן - האם המפלגות החרדיות יסכימו לשבת עם יאיר לפיד, אמר גנץ: "אנחנו ננהל משא ומתן עם מי שצריך, אנחנו נהיה המפלגה הכי גדולה, הניצחון יהיה ברור, האלטרנטיבה השלטונית תהיה מובהקת. יש לנו אינטרס לשרת את כל אזרחי ישראל - אלו שהצביעו לנו ממש, אנשי כחול לבן, וגם אלו שלא הצביעו לנו. החרדים אינם חריגים מהסיפור הזה. בחדרי חדרים אנשים אומרים לנו 'חלאס עם ביבי'. אנשים מבינים שצריכים לדבר אחד עם השני. אני בעד התורה, אני בעד מסורת ישראל".

בהתייחס לאופציית גוש חוסם עם המפלגות הערביות, גנץ לא פסל, אולם לדבריו "אנחנו נהיה מספיק גדולים בשביל לעבוד יחד עם מפלגות יהודיות, ולהרכיב ממשלה ציונית".

במהלך הראיונות השונים נשאל גנץ האם יסכים לבוא לעימות מול נתניהו. גנץ משיב על כך כי הוא לא חושש מעימות כזה, כשהוא אף מזמין את נתניהו לעימות כזה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ההתנהגות של בני גנץ ביחס לפרשיית הטלפון מעידה על חוסר שיקול דעת שלו, בדומה לתמיכתו בהסכם הגרעין הרע עם איראן והשתתפותו באירוע זיכרון ישראלי-פלשתיני להרוגי 'צוק איתן' שכללו 1,000 מחבלי חמאס. אדם שמדינת האויב מספר 1 של ישראל - איראן - מחזיקה עליו מידע רגיש שהוא מסרב לחשוף בפני שותפיו הפוליטיים ובפני אזרחי ישראל, לא יוכל לעמוד מול האיום איראני".

ממפלגת ש"ס נמסר כי בש"ס הגיבו לראיונות של גנץ ומסרו כי "בניגוד לגנץ, אנחנו לא משאירים שום דלת פתוחה. לא נשב בשום מצב בממשלת גנץ-לפיד ונמליץ לנשיא רק על נתניהו לראשות הממשלה. מצע מפלגת גנץ-לפיד מוביל להרס המדינה היהודית, לרמיסת כבוד השבת, נישואין אזרחיים וחילול הכותל המערבי. רק ש״ס חזקה תמנע מהם לממש אותו".

(עודכן: 22:17)

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה